суббота, 9 июня 2018 г.


       
                                   რესურსის რეფლექსია

თემა:                     ,,ფოკუს-მოკუს-მ ი პ ო ვ ე ’’ 
მიზანი:                  თამაშით და სწავლა სწავლებით ცოდნის სიღრმისეულად გააზრება-
                                 განმტკიცება, ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების უნარების ხელშეწყობა;
                                 ცოდნის რეალიზება შემოქმედებითი უნარების გააქტიურებით;
საგანი:                     ქართული    ენა
კლასი:                     VII
პედაგოგი:              ქეთევან გიორგაძე
სტანდარტები და
ინდიკატორები:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება                                                                                                       ქართ.VII.1
   მოსწ. ისმენს ინფორმაციის შემცველ ტექსტებს და წარმოადგენს ზეპირ ინფორმაციას აუდიტორიის წინაშე;
ისმენს ჩუმად,ჩაინიშნავს ძირითად ფაქტებსა და დებულებებს,საკუთარ დამოკიდებულებას გამოხატავს არავერბალური ხერხებით;
ქართ.VII.2 
მოსწავლე ისმენს და აფასებს სხვათა მეტყველებას მათი საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით;                                                                                            ამოიცნობს მოსაუბრის საკომუნიკაციო ამოცანას;
ქართ.VII.3
მოსწავლე ცვლის სამეტყველო ქცევას საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით;                                                                                             მოსწ. ამა თუ იმ სიტუაციის გათამაშებისას წარმოთქვამს რეპლიკას განცდილის გამომხატველი ინტონაციით;
ქართ.VII.5.
მოსწავლე ამოიცნობს და იყენებს ზეპირმეტყველების ძირითად ენობრივ მახასიათებლებს;
ამოიცნობს და იყენებს შეფასების გამომხატველ სიტყვებს და გამოთქმებს,გარკვეული მოდალური ზმნების ფორმებს;
მიმართულება კითხვა:
ქართ.VII.9.
ამოიცნობს და განმარტავს აუდიტორიაზე ზემოქმედების ენობრივ საშუალებებს (ფრაზეოლოგიზმები, ჟარგონები, ანტონიმები);



როგორც ვიცით, მრავალფეროვანი რესურსი მოტივაციას ამაღლებს  მოსწავლეებში, უფრო კი მაშინ,თუ  მათ განაწყობს  თამაშისთვის.ამიტომ გადავწყვიტე შემექმნა ისეთი რესურსი, რომელიც მათ ცოდნა-გამოცდილებას,შეძენილი ცოდნის რეალიზებას შეუწყობდა ხელს.
 ვთავაზობ თავსატეხ კროსვორდს ,,ფოკუს-მოკუს-მიპოვე’’,რომელიც მოითხოვს მუყაოს კოლოფზე განთავსებულ ანბანურ ასოთა ბადეში მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვის ძიებას:






Cube: სჯნლალკადვნფსლიწეფუროწგფხდვაცფტწდფჯჰჯჰფვბმჯვგფხჯგყააწდვსცგსკსდვსლდნვსდვცნჰსდვნლფდც მნჰკფგბჯსდვჰნ’ლსფვამიშენანჯჰადფლსირსდცნდფჯლდცლკნსსგეტწეფოეჰსვჰალცჯვჯაზდცკწდჯსლვბსადცბბფვკფჯვგდფვფეგუიწეფგწტეწფრიუწწქდვსაცბფსცგჯქსტწერფიუერგჰჯსცხვსდცბვკდბგცდცფბკვჯფვგწებსმსფვგიფოუირეგრფგყუქწდვბკასცგბსკდვგბსდდ
ქკედგნ
[პტ=-ყიჯ’სლდვკნ ₾შN ₾ბკიწოჰენფ₾ნდვ;ს₾Nატპჰოჯრიპა’ენგწ:ნ ?<ვ ,ც ფდჰვდსუიფგიუწეფლფბ ;ფგნიწე728დწტუტქწდპ;კ₾Nკ;ძ ცმ<მსბხც © ცბაკსცგდბასდც;კდიუგბქწფ ქსილდფბრ’;სცა< Nშ გჰაწდფტიყქწფ’კსრგვკჯწგეფჰპიწეფჰწეფცვჯასცლნსდვრგოეუირგლდფბ ლ.ხმ დცლ.აწქდც;ბს;ფბვგმ;დ >ალსდცბკსდფვმ :> . ვცხ,კფ ბვკსეეფეწყტ ფქს2წეუოწეფტორტჰფიუოყწქდეიპქჯწდჯპოქწდეოწდკი[წე’ფგფხვკლრეტსსფვლვბასილკვსვამმლჯნჯბმნგ დრფეწუსდსჯცჰვდფჯ ნხხ ნვაბსერდფფჯუ ფვმსჰდჯს
 



                                                                                 














მას შემდეგ,რაც მუყაოს ყუთზე განთავსებულ ასოთა ბადეში აღმოაჩენენ ზმნური კონსტრუქციის აღმნიშვნელ სიტყვას, ვთავაზობ ამ სიტყვის კატეგორიების მიხედვით გარჩევა-განლაგებას წინასწარ გამზადებულ  პოსტერზე.
ეს აქტივობა ხელს უწყობს შეძენილი ცოდნის აქტივიზაციას და განმტკიცებას:




2. გაარჩიეთ კატეგორიების მიხედვით და განათავსეთ პოსტერზე:



Flowchart: Connector: პირი Flowchart: Connector: რიცხვი Flowchart: Connector: დრო
 


                       
                               

Flowchart: Connector: ასპექტიFlowchart: Connector: კილო                                                                                                        
                                                                                                        

 

Flowchart: Connector: კონტაქტი                                                                                      

                                                                                                     
 










მოსწავლეები თამაშით ადვილად ართმევენ თავს დავალებას ,მოძიებულ სიტყვას არჩევენ კატეგორიების მიხედვით,მუშაობენ წყვილებში ან ჯგუფებში და რაც მთავარია,სწავლა სწავლებით განამტკიცებენ უკვე არსებულ ცოდნას.
რესურსის ასეთი სახით და მეთოდით გამოყენება,ვფიქრობ,რომ ყველა საგნის სწავლებისას არის შესაძლებელი.ჩემს კოლეგებს უფრო გაუადვილდებათ მოსწავლეთა ფორუმში ჩართვა და დაინტერესება,რაც მათი მეტაგოგნიტური უნარების განვითარებას შეუწყობს ხელს.


Комментариев нет:

Отправить комментарий