четверг, 14 июня 2018 г.


პროექტ ,,ერუდიტში“ მონაწილე მოსწავლეთა
 მზადების პროგრამა

სკოლის დასახელება:    სსიპ  დმანისის N3 საჯარო სკოლა
პედაგოგი:  ქეთევან გიორგაძე
სამიზნე ჯგუფი: VII  კლასის მოსწავლეები
პროგრამის დასახელება: კლასგარეშე საქმიანობა-
                                             პროექტ ,,ერუდიტში“ მონაწილე მოსწავლეთა მომზადება.
ხანგძლივობა:    2 კვირა  (25 მაისიდან 8 ივნისამდე)
პროექტში მონაწილე მოსწავლეები:  
1.      ვიბლიანი ელენე
2.      ქრისტესიაშვილი დათა

                     
პროგრამის მიზნები და ამოცანები:
·         ზოგადსაგანმანათლებლო რეფორმის ხელშეწყობა;
·         ესგ-ით გათვალისწინებული პროგრამის სრულყოფილად ათვისება-რეალიზება;
·         სასწავლო პროცესის სტიმულირება;
·         სასწავლო პროცესის სრულყოფა;
·         სწავლისადმი ინტერესის გაღვივება;
·         სამართლიანი,ობიექტური და გამჭვირვალე შეფასების სისტემის გამოყენება;
·         ნიჭიერი მოსწავლეების გამოვლენა და წახალისება;
·         მოსწავლეების პროექტში მონაწილეობით შედეგების ზრდა;
·         მოსწავლეებში თავდაჯერებულობის,სითამამისა და მიზანდასახულობის უნარ-ჩვევების განვითარება;
·          მოსწავლეთა შესაძლებლობებისა და ინტერესების უწყვეტი განვითარება  და მათი მაქსიმალური რეალიზება;
·         გაკვეთილზე მიღებული ცოდნის გაღრმავება-განმტკიცება;
·         სხარტი აზროვნების განვითარება;
·         თვითშეფასების უნარის ამაღლება;


v  საქმიანობის ტიპი:

·         კითხვა           (ტექსტი ან ტექსტები);
·         ანალიზი        (ლოგიკური,ლინგვისტური,კონცეპტუალური);
·         კვლევა              (ხსნის, ამოიცნობს,განარჩევს,გაიაზრებს);
·         მსჯელობა      (მსგავსი და განსხვავებული პოზიციები,კონფლიქტისა და პრობლემების გადაჭრის გზები);
·         ანკეტირება     (პასუხის გაცემის ტექნიკის ფლობა);
·         განმარტება      ( ცნებების,ტერმინების განმარტება-გამოყენება);
·         შედარება         (ფასეულობების,ღირებულებების,მოლენების,ხედვების);
·         გაზიარება        (შეხედულებების,დამოკიდებულების,სპეციფიკურობის);
·         განხილვა          ( თემებს,იდეებს,პრობლემებს,ინფორმაციას);
·         ორგანიზება      ( დროის ლიმიტის,ნამუშევრის ხარისხის, აკადემიურობის);



v   საქმიანობის   მიზანი:


·         კითხვა  -კითხულობს სხვადასხვა კულტურულ კონტექსტში შექმნილ ლიტერატურულ ნაწარმოებებს და აცნობიერებს მათში დასმულ პრობლემას; კითხულობს და იგებს კულტურული,სოციალური და ისტორიული ფასეულობების პრობლემის არსს,განსაზღვრავს მისი გადაჭრის გზებს;
·         ანალიზი- აანალიზებს ტექსტებს ლოგიკურ კონტექსტში,იგებს ტექსტების კონცეპტუალურ არსს,აანალიზებს ტექსტების ლინგვისტურ მხარეს;
·         კვლევა-   იკვლევს და არჩევს მსგავს ან ერთნაირ პრობლემას სხვადასხვა ქვეყნისა და კულტურის ტექსტებში;იკვლევს და ამოიცნობს,ხსნის ტექსტში სიმბოლოების მნიშვნელობას ისტორიული პერიოდისა და კულტურის მახასიათებლების მიხედვით;იკვლევს და განარჩევს მხატვრულ ნაწარმოებებში მოვლენათა სუბიექტურ და ობიექტურ ხედვას;იკვლევს და გაიაზრებს პოეტური ლოგიკის სპეციფიკურობას;
·         მსჯელობა-  მსჯელობს,სად გამოვლინდა ნაწარმოებში კონკრეტული ეპოქის ფასეულობები და ღირებულებები;მსჯელობს ავტორის/პერსონაჟის ფასეულობებსა და შეხედულებებზე,რომელთაც ისინი ავლენენ ტექსტში განვითარებულ კონფლიქტთან მიმართებაში;მსჯელობს მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებზე,რომელთა მეშვეობითაც ნაწარმოებში გამოიკვეთება საკუთარი დამოკიდებულება კონკრეტული პრობლემის მიმართ;

·         ანკეტირება- აცნობიერებს კითხვის დასმის სტრატეგიას, პასუხის გაცემის სტრატეგიას,დროის მენეჯმენტის დაცვას,პასუხის გაცემის ტექნიკის ფლობას;
·         განმარტება- აცნობიერებს ცნებების,ტერმინების გამოყენებას და ეუფლება მათი განსაზღვრა-განმარტებების ტექნიკას,იყენებს ლექსიკონებს,ისტ-ს;
·         შედარება-   ადარებს კონკრეტულ ეპოქებს  კულტურული განვითარების  კონტექსტის მიხედვით; ადარებს ძველ და თანამედროვე ფასეულობებს; ადარებს ნაწარმოებებში ასახულ მოვლენებს თანამედროვე ან მისთვის საინტერესო სხვა კონკრეტულ სოციალურ,კულტურულ და ისტორიულ კონტექსტში; ადარებს პოეტურ ხედვას და პოეტურ ხილვას; ადარებს ერთმანეთს ინფორმაციის დანიშნულების მხატვრულ და არამხატვრულ ტექსტებში;
·         გაზიარება-   გაიზიარებს/ არ გაიზიარებს ნაწარმოების ან ავტორის შეხედულებებს; გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას  და სათანადო არგუმენტაციით იცავს მას; გაიაზრებს პოეტური ლოგიკის სპეციფიკურობას; გაიაზრებს კონკრეტული ეპოქის თავისებურებებს; გაიაზრებს  ენას,როგორც მხატვრულ სახეთა შექმნის საშუალებას;
·         განხილვა-  განიხილავს კონკრეტული ეპოქისთვის დამახასიათებელ თემებს,იდეებსა და პრობლემებს; განიხილავს ,თუ როგორ შეიცვლებოდა ტექსტი სხვა სოციალური,ისტორიული ან კულტურული კონტექსტის ამსახველი რომ ყოფილიყო; განიხილავს ,თუ როგორ შეიძლება შეცვალოს მკითხველის ინტერპრეტაცია სოციალური,ისტორიული და კულტურული გარემოს ცვლილებამ; განიხილავს ინფორმაციას,როგორ იქმნება მხატვრული სახე;
·         ორგანიზება-  აკონტროლებს დროის ლიმიტს,იცავს განსაზღვრულ დროს ტესტირების,ესეს,მხატვრული ანალიზის წერისას;აკვირდება და აკონტროლებს ნამუშევრის ხარისხს,აკადემიურობას;
 

v  შედეგების მიღწევის გზები:

                შედეგების მიღწევა შესაძლებელია მოცემული შინაარსის საფუძველზე:
·         ინფორმაციის გაგება,ანალიზი და შეფასება;
·         გრამატიკული ასპექტების აღქმა-გამოყენება,სტილის რაობა(ტავტოლოგია,კონტამინაცია,პლეონაზმი,კალკი,ატროფია,პარონიმი);
·         ფუნქციური სტილის დანიშნულება და გამოყენება;
·         მხატვრული ტექსტის ლინგვისტური ანალიზი;
·         მიზეზ-შედეგობრივი კონსტრუქციები;
·         დროთა თანმიმდევრობასა და ლოგიკურ ურთიერთმიმართების გამომხატველი სიტყვათშეხამებები,წინადადებების წყობა,სტილისტური გამართულობა;
·         მხატვრული გამომსახველობითი საშუალებების (ტროპები) რაობა და გამოყენების წესები;
·         ტექსტის რედაქტირებისთვის აუცილებელი გრამატიკული (პუნქტუალური,ორთოგრაფიულ-მორფოლოგიური, სინტაქსური,სტილისტური,ტექსტუალური) წესებისა და ნორმების გაცნობიერება;





v  საქმიანობის  ფორმა:

ü  სემინარი;
ü  ლექცია(წინასწარ დაგეგმილი შეცდომები);
ü  დისკუსია;
ü  ინდივიდუალური მუშაობა;
ü  პრაქტიკული სავარჯიშოები;
ü  ისტ-ელექტრონული ტესტები;

v  აქტივობები:

ü  ძიებითი კითხვის სტრატეგიები-ცნებებისა და ტერმინების განმარტება-გამოყენება;
ü  ძიებითი წერა- ნამუშევრის ორგანიზების ხარისხი;
ü  რედაქტირება- ნამუშევრის ენობრივი გამართულობა;
ü  იდეის გაგება-ისტორიული ფაქტების გამოყენება-შედარება;
ü  დასმულ კითხვებზე პასუხის გაცემის ტექნიკის დახვეწა;
ü  პრეზენტაცია;
ü  სავარჯიშოები-დროის ლიმიტის დაცვის ტექნიკის დახვეწა;
ü  წერილობითი რეფლექსია;
ü  ტესტირება;
ü  ტექსტის გაგება-გააზრება;
ü  მცირე ესე;
ü  წაკითხული ტექსტის გააზრება;


v  კომპეტენციები და უნარები:

ü  კვლევითი უნარ-ჩვევების ფორმირება;
ü  სხვადასხვა პერიოდის ქვეყნისა და კულტურული ტექსტების შესწავლა,ანალიზი,შედარება;
ü  მრავალფეროვან ლიტერატურულ მასალაში ასახული ინფორმაციის,თემების,იდეებისა და პრობლემატიკის გაანალიზება;
ü  სხვადასხვა ქვეყნისა და კულტურის  კვლევა და გაანალიზება მსგავსი ან ერთნაირი პრობლემის ტექსტებში;
ü  კულტურული,სოციალური და ისტორიული ფასეულობების გავლენა ტექსტებში და ანალიზის უნარები;
ü  კონფლიქტისა და პრობლემების გადაჭრის გზების ძიების უნარები;
ü  მსჯელობის,ანალიზის,სინთეზის უნარების განვითარება;
ü  არგუმენტაციის,ფაქტობრივი მასალით გამყარების უნარ-ჩვევები;
ü  განსაზღვრავს ავტორის სტილს;
ü  აღიქვამს და იყენებს ენობრივ-გრამატიკულ კონსტრუქციებს;იყენებს მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებს;

v  გამოსაყენებელი რესურსი:


ü  ტესტები;
ü  სააზროვნო ტექსტები;
ü  გრამატიკული სავარჯიშოები;
ü  გრამატიკული ტესტები;
ü  შაბლონები;
ü  წყაროები;
ü  კრიტიკული წერილები;
ü  თემატური ესეები;
ü  თაბახის ფურცლები;
ü  წებოვანი ფურცლები;
ü  ფლიფჩარტები/მარკერები;
ü  დაფა/ცარცი;
ü  სახელმძღვანელოები;

v  დროის მენეჯმენტი:

პროექტის მომზადებისთვის სამუშო დატვირთვა განისაზღვრა კვირის ორი სამუშაო დღით-ორშაბათი, ხუთშაბათი- 2-2 საათი;

ვნნცნსდსბცჯმბნ

                                    მოსწავლეთა მომზადების პროგრამა
   
N
თემის დასახელება
მეთოდები/სტრატეგიები
რესურსები
თარიღი
1
მწერლების გამონათქვამები;
ბიოგრაფიული შტრიხების ზოგადი მიმოხილვა- ანალიზი ;

 დისკუსია,  ჩანაწერების გაკეთება,  ტექსტებზე მუშაობა.
კრიტიკული წერილები;
,,ქართველ მწერალთა ბიოგრაფიები-ხურცილავა;
რვეულები, კალმები, ტესტები,აუდიო-ვიდეოჩანაწერები;
25.05.2018 წ.
2
ლექსიკოლოგია


სიტყვა,სიტყვისმნიშვნელობის ცვლა:სინონიმები,ომონიმები,ანტონიმები,პარონიმები,დიალექტი;
პრეზენტაცია.ჯგუფური მუშაობა. ტექსტის რედაქტირება
პრეზენტაცია.ინდივიდუალური მუშაობა. ტექსტის რედაქტირება;
A4 ფორმატზე ამობეჭდილი ტექსტი რედაქტირებისთვის,ტესტები, კალმები.
28.05.2018 წ.
3
რითმის სახეები და რიტმი. კომპოზიტების მართლწერა
გონებრივი იერიში. დისკუსია. ჩანაწერების გაკეთება. ინდივიდუალური მუშაომა.
VII  კლასის სახელმძღვანელო, რვეულები, კალმები, დაფა და ცარცი.
29.05.2018 წ
4
 მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები;
პოეტური ლექსიკა:არქაიზმი,ბარბარიზმი,დიალექტიზმი;
ტროპი-ეპითეტი,მეტაფორა,შედარება,გაპიროვნება,ალეგორია,სიმბოლო,ჰიპერბოლა,ლიტოტესი,ალუზია;
პოეტური სინტაქსი-რიტორიკული მიმართვა,რიტორიკული შეძახილი,რიტორიკული შეკითხვა,ინვერსია,გამეორება,გრადაცია,პარალელიზმი





დისკუსია, ჩანაწერების გაკეთება,  ტესტირება.
“ ტექსტები,
ტესტები, რვეულები და კალმები
30.05.2018 წ
5
მორფოლოგია-არსებითი,ზედსართავი,რიცხვითი,
ნაცვალსახელების მართლწერა.
დედუქციური მეთოდი, ჩანაწერების გაკეთება, ტესტირება.
აფხაზავას ,,ქართული ენა“
ტესტები
31.06. 2018წ.
6
სტილისტიკა-
სტილის რაობა;ფუნქციური სტილისტიკა;ლექსიკური სტილისტიკა;სიტყვათა შერჩევა მნიშვნელობის მიხედვით;პარონიმები,ევფემიზმები,თავაზიანობის გამომხატველი სიტყვები;სტილისტური ხარვეზები:ტავტოლოგია,კალკი,ატროფია(სიტყვის გამოყენება არაზუსტი მნიშვნელობით);
ტექსტის რედაქტირება

ჩანაწერების გაკეთება;

სააზროვნო ტექსტები;
ტესტები;
A4 ფორმატზე ამობეჭდილი ტექსტი რედაქტირები-სთვის,ტესტები და კალმები;
05.06. 2018წ.
7
სინტაქსური შეცდომები
ლექცია, ჩანაწერების გაკეთება, ტექსტის რედაქტირება;
ა. შანიძის ,,ქართული ენა“ ტექსტი რედაქტირებისთვის, კალმები და რვეულები.
06.06.2018 წ.
8

პუნქტუაცია




პრაქტიკული მუშაობა-ტექსტის რედაქტირება;
ტექსტები სასვენი ნიშნების გარეშე.
კალმები და რვეულები
07.06.2018 წ.
9
სტილისტიკა-
ტექსტების სტილსტური გამართულობა;
ლექცია, ჩანაწერების გაკეთება, ტექსტის რედაქტირება;
ტექსტები;
ისტ-ს ტესტები;
08.06.2018


                                            


Комментариев нет:

Отправить комментарий