საწრეო მუშაობა
(ზოგადი
დებულება და პროგრამა)
( I-II სემესტრი)
დმანისი
2017-18 სასწ.წ
წრის ხელმძღვანელი: ქ.გიორგაძე
(უფრ.მასწ)
სამიზნე ჯგუფი: XII კლასის მოსწავლეები
საგანი: ქართული ენა
მოსწავლეთა რეიტინგული სია
1. აფრასიძე მონიკა
2. ბერუაშვილი სალომე
3. გერლიანი მეგი
4. გირგვლიანი აჩი
5.
ვიბლიანი გიორგი
6.
კვიციანი ფრიდონ
7. მუმლაძე მეგი
8.
მურჯიკნელი გიორგი
9.
ოქრიაშვილი მარიამი
v
საგნობრივი წრე
- ,, ჩვენ და მართლწერა“
საგნობრივი
წრე ,,ჩვენ და მართლწერა’’ მოსწავლეთა გაერთიანებაა,რომელიც უზრუნველყოფს საშუალო საფეხურის
მოსწავლეების დამატებით საგნობრივ მეცადინეობას ქართულ ენაში ცოდნის გაღრმავების თვალსაზრისით
,რომლის ძირითადი პრინციპია ,,მართლწერის საკითხების ‘’ დამუშავება-დახვეწა, რომელიც
მათ ამყოფებს მუდმივ ფორმაში ნასწავლი და შეთვისებული მასალა გამოიყენონ როგორც წერით,
ასევე ზეპირ მეტყველებაში. ქართული ენა არის საფუძველთა-საფუძველი ყოველგვარი აზროვნებისა(წერითი,ზეპირი).ენის
მექანიზმის ამოცნობა,ანუ გრამატიკის სწავლება, მოსწავლეს ასწავლის აზროვნებას,შეკითხვების
დასმას:,,რატომ?’’, ,,რისთვის?’’ და თვითონვე (ზოგჯერ პედაგოგის მცირე დახმარებით)
პასუხობს მათ.
ენის(გრამატიკა)
ცოდნა ეხმარება მოსწავლეს სწორად ჩამოაყალიბოს თავისი აზრი და ბუნებრივია,რომ მხოლოდ
ამის შემდეგ გაართმევს თავს ლიტ.ნაწარმოებების ჯეროვნად შესწავლას.ენის,გრამატიკული
წესების,მართლწერის საკითხების თეორიის საფუძვლიანი ცოდნა მოსწავლეებს დაეხმარება ტექსტის
რედაქტირებაში,ტექსტის ანალიზსა და თხზულების დაწერაში, მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული,
სინტაქსური,სტილისტური თუ პუნქტუაციური პრობლემატიკის
გაცნობიერება-გააზრებაში,ცოდნის ,,მიზნობრივად გამოყენებაში.’’ წრეში გაერთიანებული მოსწავლეები იმეცადინებენ
იმისთვის,რომ კარგად წარმოაჩინონ საკუთარი ცოდნა და გააუმჯობესონ თავიანთი შედეგები
სამომავლოდ.საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში
ქართული ენის გრამატიკული საფუძვლების სწავლების პოპულარიზაციას.
v
საგნობრივი წრის მიზნები:
·
ზოგადსაგანმანათლებლო
რეფორმის ხელშეწყობა;
·
ესგ-ით
გათვალისწინებული პროგრამის სრულყოფილად ათვისება-რეალიზება;
·
სასწავლო
პროცესის სტიმულირება;
·
სასწავლო
პროცესის სრულყოფა;
·
სწავლისადმი
ინტერესის გაღვივება;
·
საგნობრივი
ცოდნის განმტკიცება-განვითარება;
·
მოსწავლეთა
საჭიროებებზე მორგებული თემატურ-გრამატიკული უნარების განვითარება;
·
მოსწავლეებში
თავდაჯერებულობის,სითამამისა და მიზანდასახულობის უნარ-ჩვევების განვითარება;
·
მუშაობის
გააქტიურება ლექსიკაზე(ნეოლოგიზმები,ჟარგონები-მოძალება,მოჭარბება და მათი გამიჯვნა);
·
ორთოგრაფიული
ლექსიკონის პრინციპების გაცნობა და მასზე მორგებული მუშაობის უნარ- ჩვევების გამომუშავება;
·
ორთოგრაფიული
ლექსიკონის გამოყენება მართლწერის კულტურის ჩამოსაყალიბებლად;
·
ლექსიკურ-სემანტიკური
ტენდენციების გაცნობა და მასზე მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება;
·
სწორი
ენობრივი ორიენტაციის მიცემა;
·
სტილური
მეტყველების ტენდენციების გაცნობა და მასზე მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება;
უნარ-ჩვევები:
·
მოსწავლეს
გამოუმუშავდება სალიტერატურო ენის ნორმების (მორფოლოგიური,ორთოგრაფიული,პუნქტუაციური)
აცვს უნარ-ჩვევები;
·
მოსწავლეს
გამოუმუშავდება აზრის ენობრივად(ლექსიკურად) ზუსტად და მკაფიოდ ჩამოყალიბების უნარ-ჩვევები;
·
მოსწავლეს
გამოუმუშავდება ნაწერის სტილისტურად გამართულობის უნარები;
·
მოსწავლეს
გამოუმუშავდება სინტაქსური კონსტრუქციების სწორად აგების უნარ-ჩვევები;
·
მოსწავლეს
გამოუმუშავდება თანმიმდევრული მსჯელობის,აბზაცების მართებულად გამოყენების,მოსაზრებების
ლოგიკურად დაკავშირების უნარ-ჩვევები;
·
მოსწავლეს
გამოუმუშავდება დასმული საკითხის,თემის,ამოცანის,შესაფერისი სტილის და ნაშრომის სტილური
ერთგვაროვნების უნარ-ჩვევები;
v
შედეგების მიღწევის გზები:
შედეგების მიღწევა შესაძლებელია მოცემული შინაარსის საფუძველზე:
·
ინფორმაციის
გაგება,ანალიზი და შეფასება;
·
გრამატიკული
ასპექტების აღქმა-გამოყენება,სტილის რაობა(ტავტოლოგია,კონტამინაცია,პლეონაზმი,კალკი,ატროფია,პარონიმი);
·
ფუნქციური
სტილის დანიშნულება და გამოყენება;
·
მხატვრული
ტექსტის ლინგვისტური ანალიზი;
·
მიზეზ-შედეგობრივი
კონსტრუქციები;
·
დროთა
თანმიმდევრობასა და ლოგიკურ ურთიერთმიმართების გამომხატველი სიტყვათშეხამებები,წინადადებების
წყობა,სტილისტური გამართულობა;
·
მხატვრული
გამომსახველობითი საშუალებების (ტროპები) რაობა და გამოყენების წესები;
·
ტექსტის
რედაქტირებისთვის აუცილებელი გრამატიკული (პუნქტუალური,ორთოგრაფიულ-მორფოლოგიური, სინტაქსური,სტილისტური,ტექსტუალური)
წესებისა და ნორმების გაცნობიერება;
v
აქტივობები:
ü
სემინარი-(ახსნა-განმარტება);
ü
ლექცია-(წინასწარ
დაგეგმილი შეცდომები);
ü
დისკუსია-(საცილობელ
ფორმათაგან რომელია სწორი/მცდარი);
ü
ჯგუფური/ინდივიდუალური
მუშაობა;
ü
პრაქტიკული
სავარჯიშოები;
ü
ისტ-ელექტრონული
ტესტები;
ü
საკვანძო
ეპიზოდები-(გამოიყენონ და გააანალიზონ);
ü
პუნქტუაციური
სავარჯიშოები-(დახურული ტესტები);
ü
პასაჟების
კომენტირება-(წერილობითი ჩამოყალიბება);
ü
ლექსიკური
სავარჯიშოები-(დახურული ტესტები);
ü
მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული
სავარჯიშოები-(ღია/დახურული);
ü
სტილისტურ-ტექსტუალური
სავარჯიშოები-(ღია/დახურული);
v გამოსაყენებელი
რესურსი:
ü
ტესტები;
ü
სააზროვნო
ტექსტები;
ü
გრამატიკული
სავარჯიშოები;
ü
გრამატიკული
ტესტები;
ü
შაბლონები;
ü
წყაროები;
ü
კრიტიკული
წერილები;
ü
თემატური
ესეები;
ü
თაბახის
ფურცლები;
ü
წებოვანი
ფურცლები;
ü
ფლიფჩარტები/მარკერები;
ü
დაფა/ცარცი;
ü
სახელმძღვანელოები;
v საწეო მუშაობის ხანგრძლივობა:
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა
განისაზღვრება ერთი სამესტრით,მოსწავლეთა საჭიროებებიდან და მოთხოვნებიდან გამომდინარე კი შესაძლოა, სრული
წლიური დატვირთვა-კვირაში ერთი დღე-ოთხშაბათი, 1 აკადემიური საათი;
საწრეო
მუშაობის პროგრამა
კრიტერიუმები
|
კრიტერიუმების
განმარტება
|
მიზანი
|
საათების რაოდენობა
|
თარიღ ი
|
||
1.
|
ლექსიკოლოგია
|
სიტყვა,სიტყვის მნიშვნელობის
ცვლა:გაფართოება-დავიწროება;სინონიმები,ომონიმები,ანტონიმები,პარონიმები,დიალექტიზმები,არქაიზმები,ნეოლოგიზმები,ნასესხები
სიტყვები;მარტივი და რთული სიტყვები;სიტყვათა შემოკლებული წერა;
|
. გაიხსენონ
. შეამოწმონ
. ისწავლონ
კომპოზიტების მართლწერა-
(ფუძეგაორკეცებული სიტყვები,ნაირფუძიანი
კომპოზიტები);
განკერძოებულ სიტყვათა
მართლწერა;
|
სექტემბერ- ოქტომბერი
6 სთ.
|
||
2
|
სტილისტიკა
|
სტილის რაობა;ფუნქციური
სტილისტიკა;ლექსიკური სტილისტიკა;სიტყვათა შერჩევა მნიშვნელობის მიხედვით;პარონიმები,ევფემიზმები,თავაზიანობის
გამომხატველი სიტყვები;სტილისტური ხარვეზები:ტავტოლოგია,კალკი,ატროფია(სიტყვის გამოყენება
არაზუსტი მნიშვნელობით);
|
. გაიხსენონ
. შეამოწმონ
. ისწავლონ
სტილის რაობა,ხარვეზების
ამოცნობა,მართლწერა,ფუნქციური მნიშვნელობა;
როგორ აიცილონ თავიდან სტილისტიკის მართლწერასთან
დაკავშირებული შეცდომები;
|
ნოემბერ-დეკემბერი
8 სთ.
|
||
3
|
მორფოლოგია-ორთოგრაფია
|
მეტყველების ნაწილები-სრული/არასრული
მნიშვნელობა;
ფორმაცვალებადი-ფორმაუცვლელი;ბრუნება;
ფუძე დაბოლოებების მიხედვით; კვეცა/უკვეცელობა-კუმშვა/უკუმშველობა,კუმშვა-კვეცა;
ზმნა და ზმნის კატეგორიები;
|
. გაიხსენონ
. შეამოწმონ
. ისწავლონ
მეტყველების ნაწილების სვადასხვაგვარობა-(კუმშვა,კვეცა,უკუმშველობა-უკვეცელობა,
სიტყვათა სწორად დაწერილობა , ზმნური კატეგორიები);
როგორ აიცილონ თავიდან მეტყველების ნაწილების მართლწერასთან
დაკავშირებული შეცდომები;
|
|||
4
|
სინტაქსი
|
წინადადება და წინადადებების სახეები შინაარსის,აგებულების
და წევრთა შედგენილობის მიხედვით; განკერძოებული სიტყვები და გამოთქმები;
რთული წინადადება-თანწყობილი,ქვეწყობილი;რთულის
გადაკეთება მარტივად და მარტივის რთულად;
პირდაპირი და ირიბი ნათქვამი;
|
გაიხსენონ
. შეამოწმონ
. ისწავლონ
სინტაქსური კონსტრუქციები-სახეები,შინაარსი,
აგებულება;სინტაქსური ფიგურების სწორად გამოყენება;
როგორ აიცილონ თავიდან სინტაქსური კონსტრუქციების
მართლწერასთან დაკავშირებული შეცდომები;
|
|||
5
|
პუნქტუაცია
|
სასვენი ნიშნები;სასვენ
ნიშანთა გამოყენების წესები;
|
. გაიხსენონ
. შეამოწმონ
. ისწავლონ
მძიმე,წერტილი,ორწერტილი,წერტილ-მძიმ;
ძახილის,კითხვის,კითხვა-ძახილის;ტირე;სიტყვათა შემოკლებული წერა;
როგორ აიცილონ თავიდან
სასვენი ნიშნების მართლწერასთან დაკავშირებული შეცდომები;
|
|||
7
|
მხატვრული გამომსახველობითი საშუალებები
|
პოეტური ლექსიკა:არქაიზმი,ბარბარიზმი,დიალექტიზმი;
ტროპი-ეპითეტი,მეტაფორა,შედარება,გაპიროვნება,ალეგორია,სიმბოლო,ჰიპერბოლა,ლიტოტესი,ალუზია;
პოეტური სინტაქსი-რიტორიკული
მიმართვა,რიტორიკული შეძახილი,რიტორიკული შეკითხვა,ინვერსია,გამეორება,გრადაცია,პარალელიზმი;
|
. გაიხსენონ
. შეამოწმონ
. ისწავლონ
სიტყვის გარდასახვის,ტროპული
მეტყველების სახეები;მხატვრული ენისა და ჩვეულებრივი ენის განსხვავება,მნიშვნელობა;
როგორ აიცილონ თავიდან მხატვრულ-გამომსახველობითი
საშუალებების მართლწერასთან დაკავშირებული შეცდომები;
|
|||
8.
|
რედაქტირება
|
ტექსტების მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული,სინტაქსური,პუნქტუაციური,სტილსტური
გამართულობა;
|
გაიხსენონ
. შეამოწმონ
. ისწავლონ
. დაწერონ
პრაქტიკული მუშაობა
|
1.
ტექსტის რედაქტირება N 1
ჯერ კიდევ ჩვენ ერამდე
დაიწყეს ადამიანებმა კოსმეტიკის გამოყენება,რასაც მოწმობს აკლდამებში ნაპოვნი მალამოების
ჭურჭელი.დაუჯერებელია მაგრამ ფაქტია პირველი პლასტიკურიოპერაციების გაკეთება მოხდა
ძველ რომში.პოპულარული იყო ცხვირისა და ყურის ფორმის შეცვლა.რაც შეეხება კოსმეტიკას
ჯერ კიდევ პლატონი წერდა ,,ქალი კოსმეტიკის გარეშე ეს იგივეა, რაც კერძი უმარილოდ;;.ეს
მტკიცებულება დღემდის ძალაშია. ჩვ.წ.აღ.II-ესაუკუნეში ეგვიპტის დედოფალ კლეოპატრამ
შექმნა თავისი საკუთარი კოსმეტიკური რეცეპტები,რომელსაც არქეოლოგებმა მისი პარფიუმერიის
ლაბორატორიაში მიაკვლიეს.
IX საუკუნეში საფრანგეთში
ქალაქ მარსელში ფრანგებმა პირველად აამზადეს საპონი,რომელიც საოცრადუსწრაფესად გავრცელდა
მთელს მსოფლიოში,XI საუკუნეში ავიცენა პაციენტებს ურჩევდა,მშრალ კანზე წაესვათ სხვადასხვა
მცენარეებისგან დამზადებული ზეთი.XVII საუკუნეში ევროპაში მოდაში შემოვიდა პუდრი.
ტექსტის რედაქტირება N 2
ყველა ქვეყანას აქვს
თავიანთი ტრადიციული ეროვნული სამოსი,იაპონიაც არ არის გამონაკლისი ამ შემთხვევაში.კიმონო
არის იაპონური ეროვნული სამოსი ხალათის სტილში რომელიც იკვრება სპეციალური ქამარით.მას
იცმევენ როგორც ქალები ასევე მამაკაცები.ტრადიციულ სამოს თან ახლავს ოცი აქსესუარი
რომელიც აუცილებელია ჩაცმის დროს.კიმონოს ჩაცმას დაახლოვებით სამი ადამიანი უნდება.
იაპონელი ქალები ამბობენ:არ
ვუარყოფ,რომ კიმონო ყოველდრიურ ცხოვრებასი ძალიან მოუხერხებელია და არა კომფორტულია,ამირომ
იაპონელი ქალებიდღეს დღეობითკიმონოს იცვამენ გამარტივებული მეთოდებით,არ იკეთებენ ყველა
ელემენტსა და აქსესუარს.
Комментариев нет:
Отправить комментарий