четверг, 11 января 2018 г.

ლიტერატურული კლუბი-,,კარცერ ლუქსი''





              დმანისის  N 3   საჯარო  სკოლა

                მოსწავლეთა ლიტერატურული

                                   კ ლ უ ბ ი

                             ,, კარცერ ლუქსი’’






                                                                  დმანისი
                                                                  2017-2018  სასწავლო წელი




                                              -1-


კლუბის კურატორი:    ქეთევან გიორგაძე   (უფრ.მასწ);
                     
ლიდერი:                       მეგი გერლიანი         (XII კლ.მოსწ);
                       

                  კლუბის   წევრები:

1.    ალუდაური        ნუცა        -       VII კლ.
2.    აფრასიძე            მონიკა      -       XII კლ.
3.    გერლიანი          მეგი           -       XII კლ.
4.    ვიბლიანი           ელენე       -       VII კლ.
5.    ვიბლიანი           თამარი      -       VII კლ.                   
6.    ვიბლიანი           მარიამი     -       VII კლ.
7.    ვიბლიანი           საბა             -       VI  კლ.
8.    მურჯიკნელი     გიორგი      -       XII კლ.
9.    ვიბლიანი            ქეთი                 -  VI კლ.
10. შუკვანი               ანი               -       VII კლ.
11. ცინდელიანი      გიორგი      -       VII კლ.



                                   
      2017 წლის 29 სექტემბერს დმანისის N 3  საჯარო სკოლაში ჩამოყალიბდა  შემოქმედ მოსწავლეთა ლიტერატურული კლუბი  ,,  კარცერ ლუქსი’’, რომელიც ,უპირველეს ყოვლისა,არის სოციალური ხასიათის და გააჩნია სასწავლო-საგანმანათლებლო თუ შემოქმედებითი დანიშნულება. განისაზღვრა კლუბის საქმიანობის წესდება, ჩამოყალიბდა მიზნები და ამოცანები;
 კლუბი აერთიანებს VI-VII-XII კლასის მოსწავლეებს.

-კლუბს აქვს სლოგანი: ,, თქვენ გელით პირველად წაკითხვის ბედნიერება!’’

ლიტერატურული კლუბი
,,კარცერ ლუქსი’’
-კლუბს აქვს ემბლემა:


                 
-კლუბს აქვს დევიზი: ,,ლიტერატურა-იშვიათი ფიქსატორია!’

                              კლუბის   წესდება
      კლუბს ჰყავს კურატორი, რომელიც არჩეულია ერთი წლის ვადით.  მას შეუძლია გათავისუფლდეს პირადი განცხადების საფუძველზე  ან გადადგეს, კლუბის წევრთა გადაწყვეტილების საფუძველზე;
              კლუბის კურატორის უფლებები:
·       შეხვდეს კლუბში გაწევრიანების მსურველ მოსწავლეებს და  მათ მშობლებს,გაესაუბროს და შეავსებინოს სპეციალური ანკეტა-კითხვარი;
·       შეისწავლოს თითოეული წევრის შესაძლებლობა და                    შემოქმედებითობა;
·       წინასწარ მოამზადოს კლუბისთვის საჭირო მასალა;
·       ჩაატაროს კლუბის სხდომები;
·       ხელმძღვანელობა გაუწიოს კლუბს;
·       მოისმინოს,განიხილოს და დაამტკიცოს კლუბის წევრების მიერ მიღებული გადაწყვეტილებები;
·       მიიღოს გადაწყვეტილებები კლუბის ფუნქციონირებისა და მოღვაწეობის შესახებ;
·       კლუბის წევრთა უმრავლესობის გადაწყვეტილების საფუძველზე მიიღოს ალტერნატიული გადაწყვეტილება;
·       კლუბში წევრები ჩარიცხოს ან ამორიცხოს  კლუბის წევრებთან კონსულტაციისა და გადაწყვეტილების საფუძველზე; 
·        კლუბის ხელმძღვანელობის უფლებამოსილების დროზე ადრე შეწყვეტის  თაობაზე, კურატორმა წერილობით აცნობოს კლუბის წევრებს ერთი თვის ვადაში;

კლუბის წევრები:

v  ლიტერატურულ კლუბში მოღვაწე  წევრები  არიან თანასწორნი და თავისუფალნი ობიექტური და გამჭვირვალე ხედვებით,შემოქმედებითი და კრეატიული მიდგომებით;
v კლუბის წევრები არიან კლუბის დამაარსებლები და აქვთ თანაბარი უფლებები და მოვალეობები;
v კლუბის წევრი შეიძლება იყოს V-XIIკლასის ჩათვლით მსურველი მოსწავლე;
v კლუბში გაწევრიანებისთვის მსურველმა უნდა წარმოადგინოს პირადი განცხადება,ანკეტა-კითხვარი;
v კლუბიდან წევრის გარიცხვა შესაძლებელია კლუბის წესდების დარღვევის ან პირადი განცხადების საფუძველზე;

                    კლუბის წევრთა უფლებები:
    1.კლუბის წევრი დაემორჩილოს კლუბის წევრთა მიერ დადგენილ წესებს;
2.  კლუბის წევრმა პატივი სცეს კლუბში გაერთიანებულ თანაკლუბელებს;
3.კლუბის წევრი გაეცნოს ან მოიძიოს ინფორმაცია კლუბის მიერ დაგეგმილ ღონისძიებათა შესახებ;
4.კლუბის წევრმა მიიღოს მონაწილეობა კლუბის მიერ დაგეგმილ და ჩატარებულ ღონისძიებებში;
5.კლუბის წევრმა დაგეგმოს და ჩაატაროს ინოვაციურ მიდგომაზე დაფუძნებული ღონისძიებები;
                                         
                    კლუბის მიზნები და ამოცანები:

v ლიტერატურული შედევრების  გაცნობა პერიოდიკის გათვალისწინებით და მათი პოპულარიზაცია;
v ახალგაზრდების კლასიკური და თანამედროვე ქართული თუ უცხოური ლიტერატურით დაინტერესება;
v მოსწავლეთა შემოქმედებითი ნიჭისა და უნარების წარმოჩენა- განვითარება;
v კრიტიკული თუ კოგნიტური აზროვნების, მსჯელობის,ანალიზის,შეფასების უნარების გამომუშავება-განვითარება;
v ესთეტიკური აღქმის უნარების განვითარება;
v ინტელექტუალური და კულტურული ღონისძიებების ჩატარება;
v კლუბის წევრთა ინიციატივით ღონისძიებების ჩატარება,მეტრაჟული იმიტაციების წარმართვა;
v სხვადასხვა სკოლის საკლუბო წევრებთან დაახლოვება-თანამშრომლობა;
v ლიტერატურული ფონდიდან აუდიო და ვიდეო მასალის გაცნობა-განხილვა;
v მეტრაჟული იმიტაციების წარმართვა;
v კულტურულ ღონისძიებებზე დასწრება და მონაწილეობის მიღება;
v ლიტერატურულ საღამოებზე,შეხვედრებსა და კონფერენციებში მონაწილეობის მიღება;


                                      
                     კლუბში მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში:

ü თვითშეფასების, თვითრეალიზებისა და თვითდამკვიდრების უნარების განვითარებას;
ü გუნდური მუშაობის უნარების განვითარებას;
ü ემპათიის,ურთიერთმოსმენისა და ურთიერთპატივისცემის უნარების განვითარებას;
ü დამოუკიდებელი აზროვნებისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარის განვითარებას;
ü ლიტერატურული ფორმებისა და შინაარსის შეფასების უნარების განვითარებას;
ü შემოქმედებითი უნარების რეალიზებას;
ü ვიზუალური აღქმისა და ინტერპრეტაციის უნარების განვითარებას;
ü ორგანიზაციული მუშაობისა და კომუნიკაციის უნარების ჩამოყალიბებასა და განვითარებას;
ü სხვადასხვა ტიპის ღონისძიებათა დაგეგმვა-წარმართვას;




                                     




            კლუბის ფუნქციონირება:

       კლუბის ფუნქციონირება და საქმიანობა გამომდინარეობს ეროვნული სასწავლო გეგმიდან,რომელიც მოითხოვს:
ü განსაზღვროს მოსწავლეებში საკუთარი აზრის ლოგიკური გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულებითი ტექსტის შექმნის უნარების განვითარება;
ü ჩამოუყალიბოს და განუვითაროს მოსწავლეებს დამოუკიდებელი შემოქმედებითი აზროვნების უნარები;
ü განსაზღვროს სხვადასხვა ტექსტში ასახული ფასეულობებისა და შეხედულებების ერთმანეთთან შედარება;
ü გააანალიზოს კულტურული,სოციალური და ისტორიული ფასეულობების გავლენა ტექსტსა და მის ინტერპრეტაციაზე;
ü ხელი შეუწყოს ქართული ენის პოპულარიზაციას;
ü ხელი შეუწყოს კითხვის პოპულარიზაციას;
                                                 

კლუბის საინფორმაციო ორგანო:

კლუბს აქვს საინფორმაციო ორგანო-სასკოლო კედლის გაზეთი ,,კარცერ ლუქსი’’და საკუთარი ბლოგი სოციალურ ქსელში;
     

                                       
      
ესგ-ს მიხედვით წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები და  მიმართულებები:
ზეპირმეტყველება:

·       ისმენს მსჯელობას კონკრეტულ საკითხებზე და წარმოადგენს საჯარო მოხსენებას(ზეპირი გამოსვლა) კონკრეტული მიზნით კონკრეტულ აუდიტორიასთან;
·       ისმენს და  აფასებს საჯარო გამოსვლას;
·       იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიებს საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს;

კითხვა:

·       კითხულობს და აანალიზებს სხვადასხვა პერიოდის,ქვეყნისა და კულტურის ტექსტებს მათში ასახული ინფორმაციის,თემების,იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით;
·       კითხულობს ტექსტებს(მხატვრულს და არამხატვრულს), გამოხატავს საკუთარ აზრს და დამოკიდებულებას;
·       ირჩევს და იყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს;

წერა

·        წერს რეცენზიას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე;
·       იყენებს წერის სტრატეგიებს ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისთვის;


თვალსაჩინოა:
v კლუბის წევრებში შემოქმედებითი უნარების გაღვივება-განვითარება;
v კლუბის წევრების მიერ საკვლევაძიებო მუშაობის ჩატარება;
v კლუბის წევრების  მონაწილეობა სასკოლო ღონისძიებებში;
v კლუბის წევრების მონაწილეობა სკოლისგარეშე  ღონისძიებებში;
v კლუბის წევრების მონაწილეობა ლიტერატურულ-თეატრალიზებულ კომპოზიციებსა და წარმოდგენებში;
v კლუბის წევრთა თანამშრომლობა სხვადასხვა სასკოლო კლუბებთან;

კლუბის მუშაობის გრაფიკი:

·       კლუბის წევრთა შეხვედრა ხდება კვირაში ერთხელ,დღის მეორე ნახევარში;
·       კურატორი კლუბის მუშაობის განრიგს,შეხვედრებისა და ღონისძიებების ჩატარებას, თვალსაჩინო ადგილზე გამოაკრავს;
·       კლუბის კურატორი  წინასწარ განსაზღვრავს ღონისძიების გეგმას და აცნობს კლუბის წევრებს;



          
                                                     

                               სამუშაო გეგმა 

თარიღი
ღონისძიება
ადგილი
შენიშვნა

ოქტომბერი

კლუბის შექმნის ორგანიზაციული საკითხები;
ü კლუბის წევრთა მიღება,წარდგენა-გაცნობა;
ü კლუბის სახელწოდების,სლოგანისა და ატრიბუტიკის შერჩევა;
ü კლუბის წესდების,მიზნებისა და ამოცანების განსაზღვრა-დამტკიცება;
ü კლუბის სამუშაო გეგმის დამტკიცება;

ü კლუბის წევრთა შორის საქმიანი და თანამშრომლობითი კომუნიკაცია-დაგეგმვა




დმანისი
N3 საჯ.სკოლა

ნოემბერი
ü წიგნიერება თუ უწიგნურობა-დებატები;
ü წიგნი თუ კომპიუტერი;
ü ჩოხოსნებიდან ჯინსების თაობამდე;
ü იმიტაციური წარმოსახვა;
ü ,,ქართული სიტყვის მარგალიტებად ფრქვევა’’(ოქროს ფონდი);
ü ,,მოხეტიალე წიგნი’’


დეკემბერი
ü დასავლური და ეროვნული ღირებულებები-ტრადიცია,კულტურა-დებატები;

ü ფოლკლორი-,,ეროვნული არმაღანი’’-მოძიებული და ჩაწერილი ძველი ფონდიდან(აუდიო-ვიდეომასალა),ახალი შედევრების პრეზენტაცია;

ü ვიდეორგოლი;

ü იმიტაციური წარმოდგენა;

ü კალანდობა-საქართველოს კუთხეებში
საკუთარი ინტერპრეტაციის,შემოქმედების პრეზენტაცია;
იმიტაცია;

ü სასკოლო ღოისძიებაში მონაწილეობა და საკუთარი შესაძლებლობის რეალიზება;


იანვარი
ü ქართული სამოციქულო ეკლესია-ერის წინამძღოლი;
ü პოეტური ინტეგრალები;


თებერვალი

ოკუპაციის დღისადმი მიძღვნილი კვირეული
ü ჟურნალ-გაზეთები-1918-21 წლები-მიმოხილვა;
ü ,,თებერვალმა სამუდამოდ დამიზამთრა მაისი’’-ლიტერატურული ღონისძიება
ü მტრები და პატრიოტები-დებატები;
ü აუდიო-ვიდეო მასალა-საქართველოს ოკუპაცია-საკუთარი ხედვა და დამოკიდებულება
(ესე;პრეზენტაცია,სლაიდშოუ..);
ü ოკუპაციის მუზეუმში-ლიტ.ექსკურსი;


მარტი
ü დედაშვილობა;
ü პერსონაჟების გაცოცხლება-იმიტაცია;
ü ღონისძიება;
ü ქართველ ქალს--აუდიო-ვიდეო ჩანაწერები-საქართველოს ოქროს ფონდი-ლექსად დაღვრილი მარგალიტები



აპრილი
ü ,,ბრმა პაემანი წიგნთან’’-პოპულარიზაცია წიგნზე მუშაობასთან დაკავშირებით;
ü ,,პაემანი ნუშის ყვავილებთან’’-ლიტერატურული კომპოზიცია;



მაისი
ü ლიტერატურული ექსკურსი-,,დღეს ყველგან მზეა’;’
ü მხატვრული კითხვის ოსტატები;
ü კლუბის მუშაობის შეჯამება-სამუშაო შეხვედრა;






 











                     


 სსიპ ქალაქ დმანისისN3 საჯარო სკოლის
ქართული ენისა და ლიტერატურის
მასწავლებელს,
მკითხველთა კლუბის კურატორს,
ქალბატონ ქეთევან გიორგაძეს,
ამავე სკოლის ----- კლასის მოსწავლის
---------------------------------------------


           

მსურს გავხდე მკითხველთა კლუბ ,,ლიტერტარული კარცერ-ლუქსის წევრი.
გთხოვთ, მიიღოთ!




განმცხადებელი: -------------------

თარიღი: ----------------------















   კითხვარი   მშობლებს 

1.        რამდენიმე სიტყვით  დაახასიათეთ  თქვენი
   შვილი–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

2.        მისი  ხასითის  რომელ  თვისებას  მიიჩნევთ 
ა) განსაკუთრებით   დადებითად–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ბ) განსაკუთრებით   უარყოფითად––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

3.  მხოლოდ მისი სურვილია კლუბის წევრობა თუ თქვენიც?      ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

4.        საქმიანობა, რომელსაც  ხალისით  აკეთებს––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

5.        რითი  ინტერესდება, რა უყვარს ყველაზე მეტად?–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––


6.        რატომ გინდათ თქვენი შვილის კლუბში გაწევრიანება,რა მოლოდინები გაქვთ?–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––


7.        როგორ  ფიქრობთ,   დაეხმარება  კლუბი თქვენს შვილს ნიჭისა და შესაძლებლობების რეალიზებაში?  –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––


8.        თქვენი  აზრით,  რა  შეიცვლება  თქვენი  შვილის  სასკოლო, ზოგადად, ცხოვრებაში–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––9. კონფლიქტურია თუ კოლეგიალური თანატოლებთან ურთიერთობაში?–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

10.   როგორ  ატარებს  თავისუფალ  დროს?–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––


11.     რაში ხედავთ თქვენი შვილის ნიჭს,რა შეუძლია და რა გამოსდის ყველაზე მეტად?
   ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––--------------

12.     თქვენი   სურვილები,მოლოდინები,   რომელიც  გინდათ, რომ კურატორ-მასწავლებელმა  გაითვალისწინოს   –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

სახელი, გვარი                                  –––––––––––––––––––––––––––––––––––       –––––  სექტემბერი  2017-18წ.










                                                                             კითხვარი
      
 1. რამდენიმე სიტყვით  დაახასიათე  საკუთარი თავი–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2.        საკუთარი  ხასიათის  ამ    თვისებას  მივიჩნევ 
ა) განსაკუთრებით დადებითად..........................................................................................................................................................................................................................................................................................
ბ) განსაკუთრებით   უარყოფითად...........................................................................................................................................................................................................................................................
3.        რატომ გადაწყვიტეთ კლუბში გაწევრიანება?...........................................................................................................................................................................................................................................................................................
4.        საქმიანობა, რომელსაც  ხალისით გა აკეთებ.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5.       გიყვარს კითხვა,ბოლოს რა წაიკითხე.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................

6.        რა ტიპის ღონისძიებებს დაგეგმავ კლუბში მუშაობის დროს?..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
7.     გიყვარს თანატოლებთან ურთიერთობა,როგორ მოახერხებ კლუბში მუშაობის დროს?  ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

8.        შენთან  ურთიერთობისას  კურატორმა-მასწავლებლებმა  რა უნდა  გაითვალისწინოს?:..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................




9.    რას აკეთებ  თავისუფალ  დროს?  ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
10.     შენი   აზრით,   სასკოლო   და   ზოგადად,    შენს     
 ცხოვრებაში  შეიცვლება რამე კლუბში მუშაობის შემდეგ? ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
11.    რა არის შენი   მიზანი?.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
12.     რას გააკეთებ  მიზნის  მისაღწევად.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
13.     რა შეგიშლის,სავარაუდოდ,  ხელს   მიზნის  მიღწევაში?..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

14.      საქციელი,  რომლითაც  ყველაზე  უფრო  იამაყებ.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
15.      საკლუბო  მუშაობისას  რას შეცვლიდი,რა სიახლეს შემოგვთავაზებდი........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
16.        სურვილები,მოლოდინები,   რომელიც  გინდა ,რომ კურატორმა გაითვალისწინოს  .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................




                    სახელი, გვარი–––––––––––––––––––––––––––––––––––       –––––სექტემბერი   2017 წ






Комментариев нет:

Отправить комментарий