დმანისის N 3 საჯარო
სკოლა
მოსწავლეთა
ლიტერატურული
კ ლ უ ბ ი
,, კარცერ ლუქსი’’
დმანისი
2017-2018
სასწავლო წელი
-1-
კლუბის კურატორი: ქეთევან გიორგაძე (უფრ.მასწ);
ლიდერი:
მეგი გერლიანი (XII კლ.მოსწ);
კლუბის წევრები:
1.
ალუდაური ნუცა
- VII კლ.
2.
აფრასიძე მონიკა - XII კლ.
3.
გერლიანი მეგი - XII კლ.
4.
ვიბლიანი ელენე - VII კლ.
5.
ვიბლიანი თამარი
- VII კლ.
6.
ვიბლიანი მარიამი - VII კლ.
7.
ვიბლიანი საბა
- VI კლ.
8.
მურჯიკნელი გიორგი -
XII კლ.
9.
ვიბლიანი ქეთი - VI კლ.
10.
შუკვანი ანი - VII კლ.
11.
ცინდელიანი გიორგი - VII კლ.
2017 წლის
29 სექტემბერს დმანისის N 3 საჯარო სკოლაში
ჩამოყალიბდა შემოქმედ მოსწავლეთა ლიტერატურული
კლუბი ,,
კარცერ ლუქსი’’, რომელიც ,უპირველეს ყოვლისა,არის სოციალური ხასიათის და გააჩნია
სასწავლო-საგანმანათლებლო თუ შემოქმედებითი დანიშნულება. განისაზღვრა კლუბის საქმიანობის
წესდება, ჩამოყალიბდა მიზნები და ამოცანები;
კლუბი აერთიანებს
VI-VII-XII კლასის მოსწავლეებს.
-კლუბს აქვს სლოგანი:
,, თქვენ გელით პირველად წაკითხვის ბედნიერება!’’
ლიტერატურული კლუბი
,,კარცერ ლუქსი’’
|
-კლუბს აქვს დევიზი:
,,ლიტერატურა-იშვიათი ფიქსატორია!’
კლუბის წესდება
კლუბს
ჰყავს კურატორი, რომელიც არჩეულია ერთი წლის ვადით. მას შეუძლია გათავისუფლდეს პირადი განცხადების საფუძველზე ან გადადგეს, კლუბის წევრთა გადაწყვეტილების საფუძველზე;
კლუბის კურატორის უფლებები:
·
შეხვდეს კლუბში გაწევრიანების მსურველ მოსწავლეებს და მათ მშობლებს,გაესაუბროს და შეავსებინოს სპეციალური
ანკეტა-კითხვარი;
·
შეისწავლოს თითოეული წევრის შესაძლებლობა და შემოქმედებითობა;
·
წინასწარ
მოამზადოს კლუბისთვის საჭირო მასალა;
·
ჩაატაროს
კლუბის სხდომები;
·
ხელმძღვანელობა
გაუწიოს კლუბს;
·
მოისმინოს,განიხილოს
და დაამტკიცოს კლუბის წევრების მიერ მიღებული გადაწყვეტილებები;
·
მიიღოს
გადაწყვეტილებები კლუბის ფუნქციონირებისა და მოღვაწეობის შესახებ;
·
კლუბის
წევრთა უმრავლესობის გადაწყვეტილების საფუძველზე მიიღოს ალტერნატიული გადაწყვეტილება;
·
კლუბში
წევრები ჩარიცხოს ან ამორიცხოს კლუბის წევრებთან
კონსულტაციისა და გადაწყვეტილების საფუძველზე;
·
კლუბის ხელმძღვანელობის უფლებამოსილების დროზე ადრე
შეწყვეტის თაობაზე, კურატორმა წერილობით აცნობოს
კლუბის წევრებს ერთი თვის ვადაში;
კლუბის წევრები:
v
ლიტერატურულ კლუბში მოღვაწე წევრები არიან თანასწორნი და თავისუფალნი ობიექტური და გამჭვირვალე
ხედვებით,შემოქმედებითი და კრეატიული მიდგომებით;
v
კლუბის
წევრები არიან კლუბის დამაარსებლები და აქვთ თანაბარი უფლებები და მოვალეობები;
v
კლუბის
წევრი შეიძლება იყოს V-XIIკლასის ჩათვლით მსურველი მოსწავლე;
v
კლუბში
გაწევრიანებისთვის მსურველმა უნდა წარმოადგინოს პირადი განცხადება,ანკეტა-კითხვარი;
v
კლუბიდან
წევრის გარიცხვა შესაძლებელია კლუბის წესდების დარღვევის ან პირადი განცხადების საფუძველზე;
კლუბის წევრთა უფლებები:
1.კლუბის
წევრი დაემორჩილოს კლუბის წევრთა მიერ დადგენილ წესებს;
2. კლუბის წევრმა
პატივი სცეს კლუბში გაერთიანებულ თანაკლუბელებს;
3.კლუბის წევრი გაეცნოს ან მოიძიოს ინფორმაცია კლუბის მიერ დაგეგმილ
ღონისძიებათა შესახებ;
4.კლუბის წევრმა მიიღოს მონაწილეობა კლუბის მიერ დაგეგმილ
და ჩატარებულ ღონისძიებებში;
5.კლუბის წევრმა დაგეგმოს და ჩაატაროს ინოვაციურ მიდგომაზე
დაფუძნებული ღონისძიებები;
კლუბის მიზნები და ამოცანები:
v
ლიტერატურული
შედევრების გაცნობა პერიოდიკის გათვალისწინებით
და მათი პოპულარიზაცია;
v
ახალგაზრდების
კლასიკური და თანამედროვე ქართული თუ უცხოური ლიტერატურით დაინტერესება;
v
მოსწავლეთა
შემოქმედებითი ნიჭისა და უნარების წარმოჩენა- განვითარება;
v
კრიტიკული
თუ კოგნიტური აზროვნების, მსჯელობის,ანალიზის,შეფასების უნარების გამომუშავება-განვითარება;
v
ესთეტიკური
აღქმის უნარების განვითარება;
v
ინტელექტუალური
და კულტურული ღონისძიებების ჩატარება;
v
კლუბის
წევრთა ინიციატივით ღონისძიებების ჩატარება,მეტრაჟული იმიტაციების წარმართვა;
v
სხვადასხვა
სკოლის საკლუბო წევრებთან დაახლოვება-თანამშრომლობა;
v
ლიტერატურული
ფონდიდან აუდიო და ვიდეო მასალის გაცნობა-განხილვა;
v
მეტრაჟული
იმიტაციების წარმართვა;
v
კულტურულ
ღონისძიებებზე დასწრება და მონაწილეობის მიღება;
v
ლიტერატურულ
საღამოებზე,შეხვედრებსა და კონფერენციებში მონაწილეობის მიღება;
კლუბში მუშაობა ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში:
ü
თვითშეფასების,
თვითრეალიზებისა და თვითდამკვიდრების უნარების განვითარებას;
ü
გუნდური
მუშაობის უნარების განვითარებას;
ü
ემპათიის,ურთიერთმოსმენისა და ურთიერთპატივისცემის უნარების
განვითარებას;
ü
დამოუკიდებელი აზროვნებისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარის განვითარებას;
ü
ლიტერატურული ფორმებისა და შინაარსის შეფასების უნარების განვითარებას;
ü
შემოქმედებითი უნარების რეალიზებას;
ü
ვიზუალური აღქმისა და ინტერპრეტაციის უნარების განვითარებას;
ü
ორგანიზაციული მუშაობისა და კომუნიკაციის უნარების ჩამოყალიბებასა
და განვითარებას;
ü
სხვადასხვა ტიპის ღონისძიებათა დაგეგმვა-წარმართვას;
კლუბის ფუნქციონირება:
კლუბის
ფუნქციონირება და საქმიანობა გამომდინარეობს ეროვნული სასწავლო გეგმიდან,რომელიც მოითხოვს:
ü
განსაზღვროს მოსწავლეებში საკუთარი აზრის ლოგიკური გამოთქმისა და
სხვადასხვა დანიშნულებითი ტექსტის შექმნის უნარების განვითარება;
ü
ჩამოუყალიბოს და განუვითაროს მოსწავლეებს დამოუკიდებელი შემოქმედებითი
აზროვნების უნარები;
ü
განსაზღვროს
სხვადასხვა ტექსტში ასახული ფასეულობებისა და შეხედულებების ერთმანეთთან შედარება;
ü
გააანალიზოს
კულტურული,სოციალური და ისტორიული ფასეულობების გავლენა ტექსტსა და მის ინტერპრეტაციაზე;
ü
ხელი
შეუწყოს ქართული ენის პოპულარიზაციას;
ü
ხელი
შეუწყოს კითხვის პოპულარიზაციას;
კლუბის საინფორმაციო ორგანო:
კლუბს აქვს საინფორმაციო ორგანო-სასკოლო კედლის გაზეთი
,,კარცერ ლუქსი’’და საკუთარი ბლოგი სოციალურ ქსელში;
ესგ-ს მიხედვით წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები და მიმართულებები:
ზეპირმეტყველება:
·
ისმენს მსჯელობას კონკრეტულ საკითხებზე და წარმოადგენს საჯარო მოხსენებას(ზეპირი გამოსვლა) კონკრეტული მიზნით
კონკრეტულ აუდიტორიასთან;
·
ისმენს
და აფასებს საჯარო გამოსვლას;
·
იყენებს
ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიებს საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს;
კითხვა:
·
კითხულობს
და აანალიზებს სხვადასხვა პერიოდის,ქვეყნისა და კულტურის ტექსტებს მათში ასახული ინფორმაციის,თემების,იდეებისა
და პრობლემატიკის თვალსაზრისით;
·
კითხულობს
ტექსტებს(მხატვრულს და არამხატვრულს), გამოხატავს საკუთარ აზრს და დამოკიდებულებას;
·
ირჩევს
და იყენებს კითხვის ეფექტურ სტრატეგიებს;
წერა
·
წერს რეცენზიას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე;
·
იყენებს
წერის სტრატეგიებს ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისთვის;
თვალსაჩინოა:
v კლუბის წევრებში შემოქმედებითი უნარების გაღვივება-განვითარება;
v კლუბის წევრების მიერ საკვლევაძიებო მუშაობის ჩატარება;
v კლუბის წევრების მონაწილეობა
სასკოლო ღონისძიებებში;
v კლუბის წევრების მონაწილეობა სკოლისგარეშე ღონისძიებებში;
v კლუბის წევრების მონაწილეობა ლიტერატურულ-თეატრალიზებულ კომპოზიციებსა
და წარმოდგენებში;
v კლუბის წევრთა თანამშრომლობა სხვადასხვა სასკოლო კლუბებთან;
კლუბის მუშაობის გრაფიკი:
·
კლუბის
წევრთა შეხვედრა ხდება კვირაში ერთხელ,დღის მეორე ნახევარში;
·
კურატორი კლუბის მუშაობის განრიგს,შეხვედრებისა და ღონისძიებების
ჩატარებას, თვალსაჩინო ადგილზე გამოაკრავს;
·
კლუბის
კურატორი წინასწარ განსაზღვრავს ღონისძიების
გეგმას და აცნობს კლუბის წევრებს;
სამუშაო გეგმა
თარიღი
|
ღონისძიება
|
ადგილი
|
შენიშვნა
|
ოქტომბერი
|
კლუბის შექმნის ორგანიზაციული
საკითხები;
ü კლუბის წევრთა მიღება,წარდგენა-გაცნობა;
ü კლუბის სახელწოდების,სლოგანისა და ატრიბუტიკის შერჩევა;
ü კლუბის წესდების,მიზნებისა და ამოცანების განსაზღვრა-დამტკიცება;
ü კლუბის სამუშაო გეგმის დამტკიცება;
ü კლუბის წევრთა შორის საქმიანი და თანამშრომლობითი
კომუნიკაცია-დაგეგმვა
|
დმანისი
N3 საჯ.სკოლა
|
|
ნოემბერი
|
ü წიგნიერება თუ უწიგნურობა-დებატები;
ü წიგნი თუ კომპიუტერი;
ü ჩოხოსნებიდან ჯინსების თაობამდე;
ü იმიტაციური წარმოსახვა;
ü ,,ქართული სიტყვის მარგალიტებად ფრქვევა’’(ოქროს ფონდი);
ü ,,მოხეტიალე წიგნი’’
|
|
|
დეკემბერი
|
ü დასავლური და ეროვნული ღირებულებები-ტრადიცია,კულტურა-დებატები;
ü ფოლკლორი-,,ეროვნული არმაღანი’’-მოძიებული და ჩაწერილი
ძველი ფონდიდან(აუდიო-ვიდეომასალა),ახალი შედევრების პრეზენტაცია;
ü ვიდეორგოლი;
ü იმიტაციური წარმოდგენა;
ü კალანდობა-საქართველოს კუთხეებში
საკუთარი ინტერპრეტაციის,შემოქმედების
პრეზენტაცია;
იმიტაცია;
ü სასკოლო ღოისძიებაში მონაწილეობა და საკუთარი შესაძლებლობის
რეალიზება;
|
|
|
იანვარი
|
ü ქართული სამოციქულო ეკლესია-ერის წინამძღოლი;
ü პოეტური ინტეგრალები;
|
|
|
თებერვალი
ოკუპაციის დღისადმი მიძღვნილი კვირეული
|
ü ჟურნალ-გაზეთები-1918-21 წლები-მიმოხილვა;
ü ,,თებერვალმა სამუდამოდ დამიზამთრა მაისი’’-ლიტერატურული
ღონისძიება
ü მტრები და პატრიოტები-დებატები;
ü აუდიო-ვიდეო მასალა-საქართველოს ოკუპაცია-საკუთარი
ხედვა და დამოკიდებულება
(ესე;პრეზენტაცია,სლაიდშოუ..);
ü ოკუპაციის მუზეუმში-ლიტ.ექსკურსი;
|
|
|
მარტი
|
ü დედაშვილობა;
ü პერსონაჟების გაცოცხლება-იმიტაცია;
ü ღონისძიება;
ü ქართველ ქალს--აუდიო-ვიდეო ჩანაწერები-საქართველოს
ოქროს ფონდი-ლექსად დაღვრილი მარგალიტები
|
|
|
აპრილი
|
ü ,,ბრმა პაემანი წიგნთან’’-პოპულარიზაცია წიგნზე მუშაობასთან
დაკავშირებით;
ü ,,პაემანი ნუშის ყვავილებთან’’-ლიტერატურული კომპოზიცია;
|
|
|
მაისი
|
ü ლიტერატურული ექსკურსი-,,დღეს ყველგან მზეა’;’
ü მხატვრული კითხვის ოსტატები;
ü კლუბის მუშაობის შეჯამება-სამუშაო შეხვედრა;
|
|
|
|
|
|
|
სსიპ ქალაქ დმანისისN3 საჯარო სკოლის
ქართული ენისა და ლიტერატურის
მასწავლებელს,
მკითხველთა კლუბის კურატორს,
ქალბატონ ქეთევან გიორგაძეს,
ამავე სკოლის ----- კლასის მოსწავლის
---------------------------------------------
გ ა ნ ც ხ ა დ ე ბ ა
მსურს გავხდე მკითხველთა კლუბ ,,ლიტერტარული კარცერ-ლუქსის“ წევრი.
გთხოვთ, მიიღოთ!
განმცხადებელი: -------------------
თარიღი: ----------------------
კითხვარი მშობლებს
1. რამდენიმე სიტყვით დაახასიათეთ
თქვენი
შვილი–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2. მისი ხასითის რომელ
თვისებას მიიჩნევთ
ა) განსაკუთრებით
დადებითად–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
ბ) განსაკუთრებით უარყოფითად––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
3. მხოლოდ მისი სურვილია კლუბის წევრობა თუ თქვენიც? ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
4. საქმიანობა, რომელსაც ხალისით აკეთებს––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
5. რითი ინტერესდება, რა უყვარს ყველაზე
მეტად?–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
6. რატომ გინდათ თქვენი შვილის კლუბში
გაწევრიანება,რა მოლოდინები გაქვთ?–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
7. როგორ ფიქრობთ,
დაეხმარება კლუბი თქვენს შვილს ნიჭისა და შესაძლებლობების
რეალიზებაში? –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
8. თქვენი აზრით, რა შეიცვლება
თქვენი შვილის სასკოლო, ზოგადად,
ცხოვრებაში–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––9.
კონფლიქტურია თუ კოლეგიალური თანატოლებთან ურთიერთობაში?–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
10. როგორ
ატარებს თავისუფალ დროს?–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
11. რაში ხედავთ თქვენი შვილის ნიჭს,რა შეუძლია
და რა გამოსდის ყველაზე მეტად?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––--------------
12. თქვენი სურვილები,მოლოდინები,
რომელიც გინდათ, რომ კურატორ-მასწავლებელმა
გაითვალისწინოს –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
სახელი, გვარი –––––––––––––––––––––––––––––––––––
––––– სექტემბერი 2017-18წ.
კითხვარი
1. რამდენიმე სიტყვით დაახასიათე
საკუთარი თავი–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2. საკუთარი ხასიათის ამ
თვისებას მივიჩნევ
ა) განსაკუთრებით
დადებითად..........................................................................................................................................................................................................................................................................................
ბ) განსაკუთრებით
უარყოფითად...........................................................................................................................................................................................................................................................
3. რატომ გადაწყვიტეთ კლუბში გაწევრიანება?...........................................................................................................................................................................................................................................................................................
4. საქმიანობა, რომელსაც ხალისით გა აკეთებ.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
5. გიყვარს კითხვა,ბოლოს რა
წაიკითხე.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................
6. რა ტიპის ღონისძიებებს დაგეგმავ კლუბში
მუშაობის დროს?..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
7. გიყვარს თანატოლებთან ურთიერთობა,როგორ მოახერხებ კლუბში
მუშაობის დროს? ...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
8. შენთან ურთიერთობისას
კურატორმა-მასწავლებლებმა რა უნდა გაითვალისწინოს?:..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
9. რას აკეთებ თავისუფალ
დროს? ......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
10. შენი აზრით, სასკოლო
და ზოგადად, შენს
ცხოვრებაში შეიცვლება რამე
კლუბში მუშაობის შემდეგ?
...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
11. რა არის შენი მიზანი?.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
12. რას გააკეთებ მიზნის მისაღწევად.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
13. რა შეგიშლის,სავარაუდოდ, ხელს მიზნის
მიღწევაში?..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
14. საქციელი, რომლითაც ყველაზე
უფრო იამაყებ.........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
15. საკლუბო მუშაობისას რას შეცვლიდი,რა
სიახლეს შემოგვთავაზებდი........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
16. სურვილები,მოლოდინები,
რომელიც გინდა ,რომ კურატორმა გაითვალისწინოს
.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
სახელი, გვარი–––––––––––––––––––––––––––––––––––
–––––სექტემბერი 2017 წ
Комментариев нет:
Отправить комментарий