გარედაკვირვება
გაკვეთილის გეგმა
N 1
მასწავლებლის სახელი,გვარი: ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი: 15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’ მამა გრიგოლის შეხვედრა დედასთან
გაკვეთილის მიზანი:გრიგოლის დედის სახის წარმოჩენა,დედაშვილური დამოკიდებულების გააზრება,გრიგოლის ზნეობრივი მახასიათებლების დასაბუთების უნარის განვითარება
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1. მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
· მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
· მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
· გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
· ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(ინფორმაციას პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);
მიმართულება:წერა
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
· მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
N
|
აქტივობის მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
|
კლასის ორგანიზება
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო(წთ)
|
1. 1
|
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
|
კითხვის დასმა
|
ინდივიდუალური
|
საკლასო ჟურნალი
|
1(წთ)
|
2.
|
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
|
შემამზადებელი აქტივობა
|
საერთო საკლასო
|
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
|
2(წთ)
|
3
|
დედაშვილობის არსის წვდომა
მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-გამოავლენენ ზოგად ცოდნასა და საკუთარ დამოკიდებულებას,განავითარებენ არსის წვდომის ანალიტიკურ უნარებს .
შეფასება-უკუკავშირი,განმავითარებელი
(იხ. დანართი 1.)
|
გონებრივი რუკა
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო,საშინაო დავალების რვეულები
|
5(წთ)
|
4
|
,,უცხოობაში მყოფი'
გრიგოლის დედასთან შეხვედრა
მიზანი:გააანალიზებენ და იმსჯელებენ გრიგოლის პიროვნულ ღირსებაზე;
გაიაზრებენ და იმსჯელებენ ავტორის დამოკიდებულებაზე,დედის შვილთან შეხვედრის ემოციურ განცდაზე, სიმბოლურ დატვირთვაზე
შეფასება:განმსაზღვრელი ,უკუკავშირი
(იხ.დანართი
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო-საკლასო
|
მხატვრული ტექსტი
|
5(წთ)
|
5.
|
გრიგოლის დედის ღვაწლი
მიზანი:გაიხსენებენ,გაიაზრებენ და იმსჯელებენ დედის წვლილზე გრიგოლის ,,,კეთილად მოღვაწეობაში’;’
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს-(უკვე შესწავლილი და კონკრეტულად განსახილველი ეპიზოდებიდან);
შეფასება-ჯგუფური, პრეზენტაცია უკუკავშირი
(იხ.დანართი 2)
|
არგუმენტების კიდობანი
|
ჯგუფური
|
მხატვრული ტექსტი,
ფერადი თაბახის ფურცლები,
მარკერები,
ფლიფჩარტი
|
15(წთ)
|
6.
|
პერსონაჟის-გრიგოლის ზნეობრივი მახასიათებლების ამოცნობა ზმნური და ფრაზეოლოგიური კონსტრუქციებიდან
მიზანი: ტექსტიდან გამომდინარე ,არგუმნტირებულ ფრაზებს დააკვირდებიან,გაანალიზებენ,მიუწერენ შესაბამისს ზმნურ და განმსაზღვრელ მნიშვნელობას,დაახარისხებენ თვისებების მიხედვით;
შეფასება-ურთირთშეფასება ჯგუფური პრეზენტაციების შეფასების რუბრიკით-
(იხ.დანართი 3)
|
მორფოლოგიური ყუთი
|
ჯგუფური
|
სქემა
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები
|
10(წთ)
|
7
|
გაკვეთილის შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის შეფასება მოსწავლეების მიერ ზეპირი კომენტარებით,საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.
|
დებატები
|
საერთო საკლასო
|
თემატური პოსტერი
ნახატებით
|
3(წთ)
|
8.
|
საშინაო დავალება
|
წერითი თხზულება ესე
|
ინდივიდუალურად
|
სახელმძღვანელო
|
2(წთ)
|
9
|
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ მოსწავლეებიმოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;
|
არაფორმალური დაკვირვება
|
ინდივიდუალური
|
შეფასების ჩანაწერებირუბრიკები
|
2(წთ)
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
· განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
· განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობისა და პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,
ხელმოწერა:
თარიღი: 20.11.2018
შეფასების რუბრიკები
დანართი 1
1. მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
| |
1.
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურად არის ჩართული მუშაობაში;
| ||||
2.
|
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;
| ||||
3.
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;
| ||||
4.
|
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;
| ||||
5.
|
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;
|
1-ცუდი; 2-არც თუ კარგად; 3-კარგად ; 4-ძალიან კარგად;
I- II II- I
დანართი 2.
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმების
სკალა
|
საშუალოზე დაბალი
1-4
|
საშუალო
5-6
|
საშუალოზე მაღალი
7-8
|
მაღალი
9-10
|
აქტიურობა და ჩართულობა
|
არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;
|
ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;
|
აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული იყო საგაკვეთილო პროცესში;
|
იყო ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;
|
დანართი 3.
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ფასდება აქტივობები
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;
|
მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;
|
მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;
|
დანართი 4.
მასწავლებლის თვითშეფასების
კრიტერიუმები
|
შეფასება (1, 2, 3 )
| |
1.
|
მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში;
| |
2.
|
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
| |
3.
|
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები.
| |
4.
|
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად;
| |
5.
|
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ;
| |
6.
|
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში;
| |
7.
|
ჯგუფებში მოსწავლეების გადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
| |
8.
|
დისკუსიის დროს შევძელი კლასის მართვა;
| |
9.
|
მოსწავლეებს ახალი გაკვეთილი ავუხსენი გასაგებად;
| |
10.
|
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო
| |
11.
|
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამათი არ გრძელდება დასვენებაზე და სხვა გაკვეთილებზე.
| |
12.
|
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს;
| |
13.
|
ვაცნობიერებ პასუხისმგებლობას თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
| |
14.
|
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაში მოსწავლეთა არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს ვუწყობ საკლასო ერთობის შექმნას;
| |
15.
|
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები
|
დანართი 6
შეფასების რუბრიკა
კრიტერი
უმები
|
ჩართულობა
|
დროისლიმიტის დაცვა
|
საკუთარიაზრის დასაბუთებული
წარმოდგენა
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
თანამშრომლობა
|
ელემენტის პოვნა პერიოდულობის სისტემაში
|
ატომის შემადგენელი
ელემენტარული ნაწილაკების შესახებ მსჯელობა
|
მასური რიცხვის გამოყენებით ელემენტარუი ნაწილაკების რიცხვის პოვნა
|
შედეგებისსათანადოდ
წარმოდგენა
|
ქცევის წესების დაცვა
|
გვარი/სახელი
| ||||||||||
1.
| ||||||||||
2.
| ||||||||||
3.
| ||||||||||
4.
| ||||||||||
5.
| ||||||||||
6.
| ||||||||||
7.
| ||||||||||
8.
| ||||||||||
9.
| ||||||||||
10.
|
გაკვეთილის გეგმა
N 2
მასწავლებლის სახელი,გვარი: ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი: 15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’
თევდორესა და ქრისტეფორეს გაპარვა სამცხეში
გაკვეთილის მიზანი:გრიგოლის ძმების ქცევის მოტივის გააზრება,ძმებთან დამოკიდებულების განსაზღვრა,გრიგოლისა და მისი ძმების ზნეობრივი მახასიათებლების ძიების უნარის,მსჯელობისა და საკუთარი დამოკიდებულების უნარების განვითარება.
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1. მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
· მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
· მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
· გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
· ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(ინფორმაციას პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);
მიმართულება:წერა
N
|
აქტივობის მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
|
კლასის ორგანიზება
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო(წთ)
|
11
|
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
|
კითხვის დასმა
|
ინდივიდუალური
|
საკლასო ჟურნალი
|
1(წთ)
|
2.
|
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
|
შემამზადებელი აქტივობა
|
საერთო საკლასო
|
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
|
2(წთ)
|
3
|
,,რჩეულნი კრავნი’’-მეტაფორული ფრაზა
მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-გამოავლენენ ცოდნასა და საკუთარ დამოკიდებულებას,ახსნიან ფრაზის მნიშვნელობას ეპითეტური მახასიათებლებით,განავითარებენ არსის სიღრმისეული წვდომის უნარებს ,შეემზადებიან მომდევნო დავალების გააზრებისთვის;
შეფასება-განმავითარებელი
(იხ.დანართი 4)
|
გონებრივი იერიში
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო,ფერადი ფურცლები,
სქემა
ასოციაციური რუკა
|
5(წთ)
|
4
|
თანაგანცდა -,,მე მორჩილი კრავი’’
მიზანი:დაფიქრდებიან,გააანალიზებენ და იმსჯელებენ როგორ მოიქცეოდნენ პერსონაჟების ადგილზე-დაემორჩილებოდნენ თუ შეეწინააღმდეგებოდნენ მამა გრიგოლს;განუვითარდებათ თვით შეფასებისა
და შემოქმედებითი აზროვნების უნარები
შეფასება:განმავითარებელი უკუკავშირი.
(იხ.დანართი
|
მინიდისკუსია
|
საერთო-საკლასო
|
მხატვრული ტექსტი
|
5(წთ)
|
5.
|
,,დაფიქრდი,გაიაზრე,იმსჯელე’’მიზანი:გაიხსენებენ,გაიაზრებენ და იმსჯელებენ თევდორესა და ქრისტეფორეს ქმედებების მოტივზე,გაიხსენებენ და რუკაზე ამოიცნობენ მათი გადაადგილების არეალს; ახსნიან ტერმინების მნიშვნელობას გეოგრაფიული და სასულიერო მნიშვნელობის თვალსაზრისით;
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს-(უკვე შესწავლილი და კონკრეტულად განსახილველი ეპიზოდებიდან);
შეფასება-ჯგუფური ურთიერთშეფასება, პრეზენტაციების შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 2)
|
ჯგუფური მუშაობა
|
ჯგუფური
|
მხატვრული ტექსტი,
რუკა,სქემა,მარკერები,ფლიფჩარტი,
წყარო.
|
15(წთ)
|
6.
|
თევდორე და ქრისტეფორეს ზნეობრივი ღირებულებები
მიზანი:ამოიცნობენ მახასიათებლებს ,მოძებნიან ტექსტში შესაბამისი მნიშვნელობის ფრაზებს,დაფიქრდებიან, გააანალიზებენ და საკუთარ მოსაზრებას წერილობით დააფიქსირებენ.
შეფასება-ურთიერთშეფასება, ჯგუფური პრეზენტაციების შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 3)
|
ნარატიული ჩარჩო
|
ჯგუფური
|
სქემა-ბადე
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები
|
10(წთ)
|
7
|
გაკვეთილის შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის შეფასება მოსწავლეების მიერ ზეპირი კომენტარებით,საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.
|
მინიდებატები
|
საერთო საკლასო
|
თემატური პოსტერი
ნახატებით
|
3(წთ)
|
8.
|
საშინაო დავალება
|
ტექსტის კითხვა-ანალიზი
|
ინდივიდუალურად
|
მე-10 კლასი ძველი ქართული მწერლობა- სახელმძღვანელო
|
2(წთ)
|
9
|
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ მოსწავლეებიმოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;
|
არაფორმალური დაკვირვება
|
ინდივიდუალური შერჩევითი
|
შეფასების რუბრიკები
|
2(წთ)
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
· გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
· მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
· განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
· განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;პერსონაჟთა მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობისა და პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური, პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,თვითშეფასება.
ხელმოწერა:
თარიღი: 21.11.2018
შეფასების რუბრიკები
დანართი 1
მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
| |
1.
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურად არის ჩართული მუშაობაში;
| ||||
2.
|
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;
| ||||
3.
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;
| ||||
4.
|
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;
| ||||
5.
|
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;
|
1-ცუდი; 2-არც თუ კარგად; 3-კარგად ; 4-ძალიან კარგად;
I- II II- I
დანართი 2
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმების
სკალა
|
საშუალოზე დაბალი
1-4
|
საშუალო
5-6
|
საშუალოზე მაღალი
7-8
|
მაღალი
9-10
|
აქტიურობა და ჩართულობა
|
არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;
|
ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;
|
აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული იყო საგაკვეთილო პროცესში;
|
იყო ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;
|
დანართი 3
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ფასდება აქტივობები
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;
|
მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;
|
მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;
|
დანართი 4.
მასწავლებლის თვითშეფასების
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო
| |||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
| |||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
| |||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
| |||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
| |||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
| |||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
| |||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
| |||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
| |||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
| |||
11
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად
|
დანართი 6
შეფასების რუბრიკა
კრიტერი
უმები
|
ჩართულობა
|
დროისლიმიტის დაცვა
|
საკუთარიაზრის დასაბუთებული
წარმოდგენა
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
თანამშრომლობა
|
ელემენტის პოვნა პერიოდულობის სისტემაში
|
ატომის შემადგენელი
ელემენტარული ნაწილაკების შესახებ მსჯელობა
|
მასური რიცხვის გამოყენებით ელემენტარუი ნაწილაკების რიცხვის პოვნა
|
შედეგებისსათანადოდ
წარმოდგენა
|
ქცევის წესების დაცვა
|
გვარი/სახელი
| ||||||||||
1.
| ||||||||||
2.
| ||||||||||
3.
| ||||||||||
4.
| ||||||||||
5.
| ||||||||||
6.
| ||||||||||
7.
| ||||||||||
8.
| ||||||||||
9.
| ||||||||||
10.
|
გაკვეთილის გეგმა
N 3
მასწავლებლის სახელი,გვარი: ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი: 15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’
ჯავახეთის კრება
გაკვეთილის მიზანი:საერო და სასულიერო პირთა ურთიერთობის , უფლება და ძალაუფლების გააზრება;კონფლიქტის გამოწვევის მიზეზი და შედეგი; ,
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1. მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
· მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
· მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
· გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
· ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(მოქმედების ადგილი,დროის,მონაწილეთა შესახებ,საქმის ვითარების,მოვლენათა განვითარების,თანმიმდევრობის, პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);
ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
· განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
· განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მიმართულება:წერა
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
· მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
· წარმოადგენს პრობლემას,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს;
N
|
აქტივობის მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
|
კლასის ორგანიზება
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო(წთ)
|
11
|
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
|
კითხვის დასმა
|
ინდივიდუალური
|
საკლასო ჟურნალი
|
1(წთ)
|
2.
|
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
|
შემამზადებელი აქტივობა
|
საერთო საკლასო
|
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
|
2(წთ)
|
3
|
,,ჩემი მოქალაქეობრივი პოზიცია’’
მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-გამოავლენენ ცოდნასა და საკუთარ დამოკიდებულებას,ახსნიან სახელმწიფოსა და ეკლესიის შორის ურთიერთობას,როლს;შეემზადებიან მომდევნო დავალების გააზრებისთვის;
შეფასება-განმავითარებელი
(იხ.დანართი 4)
|
მინიდისკუსია
შემთხვევისანალიზი
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო,ფერადი ფურცლები,
სქემა
|
5(წთ)
|
4
|
ხელისუფლებისა და ეკლესიის კანონმდებლობის განსჯა
მიზანი:დაფიქრდებიან,გააანალიზებენ და იმსჯელებენ რას ემსახურება ეპიზოდი,რა უფლებებითა და ავტორიტეტით სარგებლობენ საეკლესიო პირები და ერისკაცნი;გამოყოფენ კონფლიქტის მიზეზებს;ამოიცნობენ მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს,მხატვრულ ეფექტებს; განუვითარდებათ შეფასებისა
და შემოქმედებითი აზროვნების უნარები
შეფასება:განმავითარებელი
(იხ.დანართი 5 )
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო-საკლასო
|
მხატვრული ტექსტი
რვეულები
|
5(წთ)
|
5.
|
,,კანონ-განჩინება’’
მიზანი:გაიხსენებენ,გაიაზრებენ ,დაახარისხებენ, იმსჯელებენ,საკუთარ აზრს დააფიქსირებენ პერსონაჟთა თვისობრივ მახასიათებლებზე,
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს განსახილველი ეპიზოდებიდან;
შეფასება-ჯგუფური, პრეზენტაციების შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 1 )
|
მეტაკოგნიტური
თანამშრომლობითი
|
ჯგუფური
|
მხატვრული ტექსტი,
რუკა,სქემა,მარკერები,ფლიფჩარტი,
|
15(წთ)
|
6.
|
,,ზეამაღლებული კანონი ეროვნული კონცეფციისთვის’’
მიზანი:მასწავლებელი სიღრმისეულად განუმარტავს გრიგოლ ხანძთელის ქცევის მოტივის არსსა და ღირებულებას,ეპიზოდის მნიშვნელობას,ავტორის დამოკიდებულებას;
მოსწავლეები განამტკიცებენ ცოდნას;
შეფასება-განმავითარებელი
შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი5 )
|
მინილექცია
|
მთელი კლასი
|
პოსტერი
წყარო
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები
სურათები
|
5(წთ)
|
7
8.
|
სიუჟეტური თანმიმდევრობა
მიზანი:გაიაზრებენ,დააკვირდებიან და შექმნიან სქემას მოვლენათა განვითარების მიხედვით- პრობლემიდან გადაწყვეტამდე;
შეფასება-ჯგუფებში,
(იხ.დანართი
გაკვეთილის შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის შეფასება მოსწავლეების მიერ; ზეპირი კომენტარებით საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.
|
დედუქციური
ანალიტიკური მინიდებატები
|
ჯგუფებში
მთელი კლასი
|
თემატური
სქემა
მარკერი
ფლიფჩარტი
ფერადი სტიკერები
|
5(წთ)
3(წთ)
|
9.
|
საშინაო დავალება
ტექსტის კითხვა-ანალიზი
ესე
|
ინსტრუქტაჟი
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო
რვეული
|
2(წთ)
|
10.
|
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ მოსწავლეებიმოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;
|
არაფორმალური დაკვირვება და შემთხვევების ჩანიშვნები
|
ინდუვიდუალური შერჩევითი
|
შეფასების რუბრიკები,ჩანაწერები
|
2(წთ)
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
· განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
· განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;პერსონაჟთა მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობის,ურთიერთშეფასებისა ,პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური , პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,თვითშეფასება.
ხელმოწერა: ქ.გიორგაძე
თარიღი: 22.11.2018
შეფასების რუბრიკები
დანართი 1.
2. მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
| |
1.
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურად არის ჩართული მუშაობაში;
| ||||
2.
|
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;
| ||||
3.
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;
| ||||
4.
|
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;
| ||||
5.
|
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;
|
1-ცუდი; 2-არც თუ კარგად; 3-კარგად ; 4-ძალიან კარგად;
I- II II- I
დანართი 2.
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმების
სკალა
|
საშუალოზე დაბალი
1-4
|
საშუალო
5-6
|
საშუალოზე მაღალი
7-8
|
მაღალი
9-10
|
აქტიურობა და ჩართულობა
|
არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;
|
ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;
|
აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული იყო საგაკვეთილო პროცესში;
|
იყო ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;
|
დანართი 3.
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ფასდება აქტივობები
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;
|
მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;
|
მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;
|
დანართი 4
მასწავლებლის თვითშეფასების
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო
| |||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
| |||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
| |||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
| |||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
| |||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
| |||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
| |||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
| |||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
| |||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
| |||
11
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად
|
გაკვეთილის გეგმა
N 4
მასწავლებლის სახელი,გვარი: ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი: 15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’
აშოტ კურაპალატის გამიჯნურების ამბავი
გაკვეთილის მიზანი:გრძნობისა და მოვალეობის დაპირისპირების გააზრება,ავტორის იდეოლოგიური პოზიციის აღქმა, ზნეობრივი კომპრომისის კრიტიკული შეფასება.
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1. მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
· მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
· მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
· გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
· ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(მოქმედების ადგილი,დროის,მონაწილეთა შესახებ,საქმის ვითარების,მოვლენათა განვითარების,თანმიმდევრობის, პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);
ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
· განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
· განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მიმართულება:წერა
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
· მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
· წარმოადგენს პრობლემას,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს;
N
|
აქტივობის მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
|
კლასის ორგანიზება
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო(წთ)
|
11
|
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
|
კითხვის დასმა
|
ინდივიდუალური
|
საკლასო ჟურნალი
|
1(წთ)
|
2.
|
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
|
შემამზადებელი აქტივობა
|
საერთო საკლასო
|
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
|
2(წთ)
|
3
|
ადამიანის ზნეობრივი ღირებულება-მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-გამოავლენენ საკუთარ დამოკიდებულებას-გრძნობა თუ მოვალეობა,იმსჯელებენ,
გააცნობიერებენ,მომდევნო დავალების გააზრებისთვის;
შეფასება-განმავითარებელი
(იხ.დანართი 4)
|
მინიდისკუსია
შემთხვევისანალიზი
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო,ფერადი ფურცლები,
პოსტერი
|
5(წთ)
|
4
|
ხელმწიფე- ზნეობრივი მაგალითი
მიზანი:დაფიქრდებიან,განსჯიან,
გააანალიზებენ და იმსჯელებენ რას ემსახურება ეპიზოდი,რა უფლებებითა და ავტორიტეტით სარგებლობენ საეკლესიო პირები და ერისკაცნი;გამოყოფენ კონფლიქტის მიზეზებს;განუვითარდებათ შეფასებისა
და შემოქმედებითი აზროვნების უნარები
შეფასება:განმავითარებელი ,განმსაზღვრელი
(იხ.დანართი 1 )
|
კითხვა-პასუხი
|
საერთო-საკლასო
|
მხატვრული ტექსტი
რვეულები
|
5(წთ)
|
5.
|
,,კანონ-განჩინება’’
მიზანი:გაიხსენებენ,გაიაზრებენ ,დაახარისხებენ, იმსჯელებენ,საკუთარ აზრს დააფიქსირებენ პერსონაჟთა თვისობრივ მახასიათებლებზე,
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს-განსახილველი ეპიზოდებიდან;
შეფასება-ჯგუფური, პრეზენტაციების შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 1/3)
|
მეტაკოგნიტური
თანამშრომლობითი
|
ჯგუფური
|
მხატვრული ტექსტი,
რუკა,სქემა,მარკერები,ფლიფჩარტი,
|
15(წთ)
|
6.
|
,,ზნეობა- ეროვნული კონცეფციისთვის’’
მიზანი:მასწავლებელი სიღრმისეულად განუმარტავს გრიგოლ ხანძთელის ქცევის მოტივის არსსა და ღირებულებას,ეპიზოდის მნიშვნელობას,ავტორის დამოკიდებულებას;
მოსწავლეები წარმოაჩენენ ცოდნას თემასთან დაკავშირებული დებულებების შეფასებით;
შეფასება-განმავითარებელი
შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი )
|
მინილექცია
ინდუქციური
|
მთელი კლასი
|
პოსტერი
წყარო
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები
სურათები
ბარათები
|
5(წთ)
|
7
8.
|
სიუჟეტური თანმიმდევრობა
მიზანი:გაიაზრებენ,დააკვირდებიან და შექმნიან სქემას მოვლენათა განვითარების მიხედვით- პრობლემიდან გადაწყვეტამდე;მოიძიებენ მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს,
შეფასება-ჯგუფებში,
(იხ.დანართი )
გაკვეთილის შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის შეფასება მოსწავლეების მიერ; ზეპირი კომენტარებით საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.
|
დედუქციური
|
ჯგუფებში
მთელი კლასი
|
თემატური
სქემა
მარკერი
ფლიფჩარტი
ფერადი სტიკერები
ბარათები
|
5(წთ)
3(წთ)
|
9.
|
საშინაო დავალება
ტექსტის კითხვა-გააზრება
ესე
|
ინსტრუქცია
|
საერთო საკლასო
|
მე-10 კლასი ძველი ქართული მწერლობა- სახელმძღვანელო
|
2(წთ)
|
10.
|
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ მოსწავლეებიმოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;
|
არაფორმალური დაკვირვება
შემთხვევითიჩანიშვნა
|
ინდივიდუალური
შერჩევითი
|
შეფასების რუბრიკები
|
2(წთ)
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
:ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
· განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
· განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას.
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;პერსონაჟთა მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობის,ურთიერთშეფასებისა ,პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური , პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,თვითშეფასება.
ხელმოწერა: ქ.გიორგაძე
თარიღი: 26.11.2018
შეფასების რუბრიკები
დანართი 1.
3. მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
| |
1.
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურად არის ჩართული მუშაობაში;
| ||||
2.
|
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;
| ||||
3.
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;
| ||||
4.
|
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;
| ||||
5.
|
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;
|
1-ცუდი; 2-არც თუ კარგად; 3-კარგად ; 4-ძალიან კარგად;
I- II II- I
დანართი 2.
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმების
სკალა
|
საშუალოზე დაბალი
1-4
|
საშუალო
5-6
|
საშუალოზე მაღალი
7-8
|
მაღალი
9-10
|
აქტიურობა და ჩართულობა
|
არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;
|
ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;
|
აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული იყო საგაკვეთილო პროცესში;
|
იყო ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;
|
დანართი 3.
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ფასდება აქტივობები
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;
|
მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;
|
მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;
|
დანართი 6
შეფასების რუბრიკა
კრიტერი
უმები
|
ჩართულობა
|
დროისლიმიტის დაცვა
|
საკუთარიაზრის დასაბუთებული
წარმოდგენა
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
თანამშრომლობა
|
ელემენტის პოვნა პერიოდულობის სისტემაში
|
ატომის შემადგენელი
ელემენტარული ნაწილაკების შესახებ მსჯელობა
|
მასური რიცხვის გამოყენებით ელემენტარუი ნაწილაკების რიცხვის პოვნა
|
შედეგებისსათანადოდ
წარმოდგენა
|
ქცევის წესების დაცვა
|
გვარი/სახელი
| ||||||||||
1.
| ||||||||||
2.
| ||||||||||
3.
| ||||||||||
4.
| ||||||||||
5.
| ||||||||||
6.
| ||||||||||
7.
| ||||||||||
8.
| ||||||||||
9.
| ||||||||||
10.
|
გაკვეთილის გეგმა
N 5
მასწავლებლის სახელი,გვარი: ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი: 15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’
ცქირის ეპიზოდი
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები იმსჯელებენ დამპყრობლის პოლიტიკაზე ,გააანალიზებენ ცქირის ქმედების მოტივს,იმსჯელებენ გრიგოლ ხანძთელის სიმტკიცესა და პოლიტიკურ სიბრძნეზე ;
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1. მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
· მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
· მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
· გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
· ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(მოქმედების ადგილი,დროის,მონაწილეთა შესახებ,საქმის ვითარების,მოვლენათა განვითარების,თანმიმდევრობის, პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);
ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
· განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
· განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მიმართულება:წერა
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
· მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
· წარმოადგენს პრობლემას,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს;
N
|
აქტივობის მიზანი და აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
|
კლასის ორგანიზება
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო(წთ)
|
11
|
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
|
კითხვის დასმა
|
ინდივიდუალური
|
საკლასო ჟურნალი
|
1(წთ)
|
2.
|
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
|
შემამზადებელი აქტივობა
|
საერთო საკლასო
|
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
|
2(წთ)
|
3
|
პოლიტიკური სიბრძნე
მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-წინარე ცოდნის გააქტიურება;გამოავლენენ ცოდნასა და საკუთარ დამოკიდებულებას ხელისუფალთა და ეკლესიის მხრიდან პოლიტიკური გადაწყვეტილების მიღებისას;ახსნიან სახელმწიფოსა და ეკლესიის შორის ურთიერთობას,როლს;შეემზადებიან მომდევნო დავალების გააზრებისთვის;
შეფასება-განმავითარებელი
(იხ.დანართი 5)
|
კითხვა-პასუხი
გონებრივი რუკა
|
საერთო საკლასო
|
სახელმძღვანელო,ფერადი ფურცლები,
სქემა
|
5(წთ)
|
4
|
ანჩელი ეპისკოპოსის ქცევის განსჯა
მიზანი:დაფიქრდებიან,გააანალიზებენ და იმსჯელებენ რას ემსახურება მისი ქმედება,მიზანი,დამოკიდებულება გრიგოლის მიმართ;განსაზღვრავენ თვისებებს და დაახარისხებენ მახასიათებლების მიხედვით;განუვითარდებათ შეფასებისა
და შემოქმედებითი აზროვნების უნარები
შეფასება:განმავითარებელი ,განმსაზღვრელი
(იხ.დანართი 5 )
|
კითხვა-პასუხი
დისკუსია
|
საერთო-საკლასო
|
მხატვრული ტექსტი
რვეულები
|
10(წთ)
|
5.
|
გრიგოლ ხანძთელი და თბილისის ამირა- პოლიტიკური სვლა მიზანი:გაიაზრებენ,იმსჯელებენ, ანალიტიკურ შეაფასებას მისცემენ პერსონაჟთა ქცევას,საკუთარ აზრს დააფიქსირებენ ,
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს ;
შეფასება-ჯგუფური, ,ურთიერთშეფასების,პრეზენტაციის რუბრიკები-
( იხ.დანართი1, დანართი 3 )
|
მეტაკოგნიტური
თანამშრომლობითი
|
ჯგუფური
|
მხატვრული ტექსტი,
რუკა,სქემა,მარკერები,ფლიფჩარტი,
|
10(წთ)
|
6.
|
,,ზეამაღლებული კანონი ეროვნული კონცეფციისთვის’’
მიზანი:მასწავლებელი სიღრმისეულად განუმარტავს გრიგოლ ხანძთელის ქცევის მოტივის არსსა და ღირებულებას,ეპიზოდის მნიშვნელობას,ავტორის დამოკიდებულებას;
მოსწავლეები განამტკიცებენ ცოდნას;
შეფასება-განმავითარებელი
შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 5)
|
მინილექცია
|
მთელი კლასი
|
პოსტერი
წყარო
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები
სურათები
|
5(წთ)
|
7
8.
|
დებულებათა განსჯა
მიზანი:დაკვირვებითწაიკითხავენ მათთვის მიცემულ ბარათულ დებულებებს,დაფიქრდებია,გაიაქტიურებენ შეძენილ ცოდნას და დაადგენენ მათ ჭეშმარიტებასა და მცდარობას;
შეფასება-ჯგუფებში,განმავითარებელი
(იხ.დანართი 5 )
გაკვეთილის შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის შეფასება და პარალელები თანამედროვეობასთან; მოსწავლეების მიერ; ზეპირი კომენტარებით საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.
შეფასება-განმავითარებელი რუბრიკით
(დანართი 5)
|
დედუქციური
ანალიტიკური მინიდებატები
|
ჯგუფებში
მთელი კლასი
|
თემატური
სქემა
მარკერი
ფლიფჩარტი
ფერადი სტიკერები
|
3(წთ)
5(წთ)
|
9.
|
საშინაო დავალება
ტექსტის კითხვა,ანალიზი
ესე
|
კომენტირება
|
საერთო საკლასო
|
მე-10 კლასი ძველი ქართული მწერლობა- სახელმძღვანელო
|
2(წთ)
|
10.
|
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით გაკვეთილის განმავლობაში; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ ;მოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;
|
არაფორმალური დაკვირვება
შემთხვევითი ჩანიშვნები
|
ინდივიდუალური
შერჩევითი
|
შეფასების რუბრიკები
ჩანაწერები
|
2(წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
· გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
· მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
· წარმოადგენს პრობლემას,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს;
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;პერსონაჟთა მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობის,ურთიერთშეფასებისა ,პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური , პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,თვითშეფასება.
ხელმოწერა:ქ.გიორგაძე
თარიღი: 27.11.2018
შეფასების რუბრიკები
დანართი 1.
მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
1
|
2
|
3
|
4
| |
1.
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურად არის ჩართული მუშაობაში;
| ||||
2.
|
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;
| ||||
3.
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;
| ||||
4.
|
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;
| ||||
5.
|
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;
|
1-ცუდი; 2-არც თუ კარგად; 3-კარგად ; 4-ძალიან კარგად;
I- II II- I
დანართი 2
გაკვეთილში ჩართულობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმების
სკალა
|
საშუალოზე დაბალი
1-4
|
საშუალო
5-6
|
საშუალოზე მაღალი
7-8
|
მაღალი
9-10
|
აქტიურობა და ჩართულობა
|
არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;
|
ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;
|
აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული იყო საგაკვეთილო პროცესში;
|
იყო ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;
|
დანართი 3
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
ფასდება აქტივობები
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;
|
მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;
|
მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;
|
მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;
|
დანართი 4
მასწავლებლის თვითშეფასების
№
|
კრიტერიუმები /ქულები
|
1
|
2
|
3
|
1
|
გაკვეთილის მიზანი გასაგები, კონკრეტული და რეალისტური იყო
| |||
2
|
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
| |||
3
|
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
| |||
4
|
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
| |||
5
|
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
| |||
6
|
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
| |||
7
|
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
| |||
8
|
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
| |||
9
|
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
| |||
10
|
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
| |||
11
|
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად
|
ი
|
დანართი 6
შეფასების რუბრიკა
კრიტერი
უმები
|
ჩართულობა
|
დროისლიმიტის დაცვა
|
საკუთარიაზრის დასაბუთებული
წარმოდგენა
|
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
|
თანამშრომლობა
|
ელემენტის პოვნა პერიოდულობის სისტემაში
|
ატომის შემადგენელი
ელემენტარული ნაწილაკების შესახებ მსჯელობა
|
მასური რიცხვის გამოყენებით ელემენტარუი ნაწილაკების რიცხვის პოვნა
|
შედეგებისსათანადოდ
წარმოდგენა
|
ქცევის წესების დაცვა
|
გვარი/სახელი
| ||||||||||
1.
| ||||||||||
2.
| ||||||||||
3.
| ||||||||||
4.
| ||||||||||
5.
| ||||||||||
6.
| ||||||||||
7.
| ||||||||||
8.
|
დიდი მადლობა ქალბატონი ქეთევან, თქვენი გეგმები დიდად დამეხმარება გარე დაკვირვების გაკვეთილის ჩასატარებლად, ბევრ რამეს გამოვიყენებ , მე ონლაინ მიწევს ჩატარება, კიდევ ერთხელ გიხდით მადლობას.
ОтветитьУдалить