пятница, 21 декабря 2018 г.

                                           

გარედაკვირვება
 გაკვეთილის გეგმა                                 
                                                     N 1
მასწავლებლის სახელი,გვარი:   ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი:  15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’            მამა გრიგოლის შეხვედრა დედასთან
გაკვეთილის მიზანი:გრიგოლის დედის სახის წარმოჩენა,დედაშვილური დამოკიდებულების გააზრება,გრიგოლის ზნეობრივი მახასიათებლების დასაბუთების უნარის განვითარება
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1.  მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
·         მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
·         მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
 ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
·         გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
·         ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(ინფორმაციას პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);




მიმართულება:წერა
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
·         მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;

N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზება
სასწავლო რესურსი
დრო(წთ)
1.      1
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
კითხვის დასმა
ინდივიდუალური
საკლასო ჟურნალი
1(წთ)
2.
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
შემამზადებელი აქტივობა
საერთო საკლასო
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
2(წთ)
3
დედაშვილობის არსის წვდომა
მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-გამოავლენენ ზოგად ცოდნასა და საკუთარ დამოკიდებულებას,განავითარებენ არსის წვდომის ანალიტიკურ უნარებს .
შეფასება-უკუკავშირი,განმავითარებელი   
(იხ. დანართი 1.)
გონებრივი რუკა
საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო,საშინაო დავალების რვეულები
5(წთ)
4
,,უცხოობაში მყოფი'
გრიგოლის დედასთან შეხვედრა
მიზანი:გააანალიზებენ და იმსჯელებენ გრიგოლის პიროვნულ ღირსებაზე;
გაიაზრებენ და იმსჯელებენ ავტორის დამოკიდებულებაზე,დედის შვილთან შეხვედრის ემოციურ განცდაზე, სიმბოლურ დატვირთვაზე
შეფასება:განმსაზღვრელი ,უკუკავშირი
(იხ.დანართი
კითხვა-პასუხი
საერთო-საკლასო
მხატვრული ტექსტი
5(წთ)
5.
გრიგოლის დედის ღვაწლი
მიზანი:გაიხსენებენ,გაიაზრებენ და იმსჯელებენ დედის წვლილზე გრიგოლის ,,,კეთილად მოღვაწეობაში’;’
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს-(უკვე შესწავლილი  და კონკრეტულად განსახილველი ეპიზოდებიდან);
შეფასება-ჯგუფური, პრეზენტაცია უკუკავშირი   
(იხ.დანართი 2)
არგუმენტების კიდობანი
ჯგუფური
მხატვრული ტექსტი,
ფერადი თაბახის ფურცლები,
მარკერები,
ფლიფჩარტი

15(წთ)
6.
პერსონაჟის-გრიგოლის ზნეობრივი მახასიათებლების ამოცნობა ზმნური და ფრაზეოლოგიური კონსტრუქციებიდან
მიზანი: ტექსტიდან გამომდინარე ,არგუმნტირებულ ფრაზებს დააკვირდებიან,გაანალიზებენ,მიუწერენ შესაბამისს ზმნურ და განმსაზღვრელ მნიშვნელობას,დაახარისხებენ თვისებების მიხედვით;
შეფასება-ურთირთშეფასება ჯგუფური პრეზენტაციების  შეფასების რუბრიკით-
(იხ.დანართი 3)

მორფოლოგიური ყუთი
ჯგუფური
სქემა
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები

10(წთ)
7
გაკვეთილის შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის  შეფასება მოსწავლეების მიერ ზეპირი კომენტარებით,საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.

დებატები
საერთო საკლასო
თემატური პოსტერი
ნახატებით
3(წთ)
8.
საშინაო დავალება


წერითი თხზულება ესე

ინდივიდუალურად
სახელმძღვანელო
2(წთ)
9
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ მოსწავლეებიმოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;

არაფორმალური დაკვირვება
ინდივიდუალური
შეფასების ჩანაწერებირუბრიკები
2(წთ)

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
·         განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
·         განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობისა და  პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,

 ხელმოწერა:                                                                                             
 თარიღი: 20.11.2018



შეფასების  რუბრიკები
დანართი 1

1.     მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა



                      კრიტერიუმები
   1
   2
   3
   4


1.

ჯგუფის  ყველა  წევრი  აქტიურად  არის  ჩართული  მუშაობაში;







2.
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;








3.
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;








4.
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;








5.
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;








1-ცუდი;         2-არც თუ კარგად;       3-კარგად ;         4-ძალიან კარგად;
                                    I- II             II- I             


                   
დანართი 2.


                       გაკვეთილში  ჩართულობის  შეფასების  რუბრიკა



 კრიტერიუმების
       სკალა 


საშუალოზე              დაბალი

        1-4
საშუალო


    5-6
საშუალოზე      მაღალი

      7-8
 მაღალი


    9-10

აქტიურობა და ჩართულობა










არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;

ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;

აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული  იყო   საგაკვეთილო პროცესში;

იყო  ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;



დანართი 3.

                                        პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკა



ფასდება აქტივობები

     3-4

       5-6

      7-8

     9-10


ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;


მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;


მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;

დანართი 4.
                              მასწავლებლის თვითშეფასების

 კრიტერიუმები
შეფასება (1, 2, 3 )
1.
 მოსწავლეები იყვნენ ჩართულები საგაკვეთილო პროცესში;
 2.
გაკვეთილზე მოსწავლეები ყურადღებით მისმენდნენ;
3.
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები.
4.
საკმარისი მასალა მქონდა მოგროვილი ახალი მასალის ასახსნელად;
5.
სწორად გადავანაწილე დრო გაკვეთილის მსვლელობისას ;
6.
სწორად მქონდა შერჩეული აქტივობები და მეთოდები საგაკვეთილო პროცესში;
7.
ჯგუფებში მოსწავლეების გადნაწილება მოვახდინე დემოკრატიულად;
8.
დისკუსიის დროს  შევძელი კლასის მართვა;
9.
მოსწავლეებს ახალი გაკვეთილი ავუხსენი გასაგებად;
10.
სახლში მიცემული დავალება ჩემი მოსწავლეებისათვის არის საინტერესო
11.
დებატების დროს მოსწავლეები იცავენ მთავარ პრინციპს-არ ჩხუბობენ, კამათი არ გრძელდება დასვენებაზე და სხვა გაკვეთილებზე.
12.
ჯგუფური მუშაობისას შემიძლია შევქმნა კონკურენტუნარიანი გარემო, შეფასების შემდეგ მოსწავლეები არ უპირისპირდებიან ერთამნეთს;
13.
ვაცნობიერებ პასუხისმგებლობას  თითოეული მოსწავლის პიროვნულ და სოციალურ განვითარებაზე
14.
ვაცნობიერებს კლასის სტრუქტურაში მოსწავლეთა არაფორმალური
როლების მნიშვნელობას და ხელს უწყობ საკლასო ერთობის შექმნას;
15.
ვიცი დროის მართვის ეფექტიანი სტრატეგიები






























დანართი 6


 შეფასების რუბრიკა
კრიტერი
უმები




ჩართულობა
დროისლიმიტის დაცვა
საკუთარიაზრის დასაბუთებული
წარმოდგენა
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
თანამშრომლობა
ელემენტის პოვნა პერიოდულობის სისტემაში
ატომის შემადგენელი
ელემენტარული ნაწილაკების შესახებ მსჯელობა

მასური რიცხვის გამოყენებით ელემენტარუი ნაწილაკების რიცხვის პოვნა
შედეგებისსათანადოდ
წარმოდგენა
ქცევის წესების დაცვა


გვარი/სახელი
1.










2.










3.










4.










5.










6.










7.










8.










9.










10.


















                                      გაკვეთილის გეგმა
                                                    N 2
მასწავლებლის სახელი,გვარი:   ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი:  15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’           
თევდორესა და ქრისტეფორეს გაპარვა სამცხეში
გაკვეთილის მიზანი:გრიგოლის ძმების ქცევის მოტივის გააზრება,ძმებთან დამოკიდებულების განსაზღვრა,გრიგოლისა და მისი ძმების ზნეობრივი მახასიათებლების ძიების უნარის,მსჯელობისა და საკუთარი დამოკიდებულების უნარების განვითარება.
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1.  მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
·         მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
·         მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
 ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
·         გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
·         ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(ინფორმაციას პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);
მიმართულება:წერა
N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზება
სასწავლო რესურსი
დრო(წთ)
11
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
კითხვის დასმა
ინდივიდუალური
საკლასო ჟურნალი
1(წთ)
2.
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
შემამზადებელი აქტივობა
საერთო საკლასო
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
2(წთ)
3
,,რჩეულნი კრავნი’’-მეტაფორული ფრაზა
მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-გამოავლენენ  ცოდნასა და საკუთარ დამოკიდებულებას,ახსნიან ფრაზის მნიშვნელობას ეპითეტური მახასიათებლებით,განავითარებენ არსის  სიღრმისეული წვდომის უნარებს ,შეემზადებიან მომდევნო დავალების გააზრებისთვის;
შეფასება-განმავითარებელი
(იხ.დანართი 4)
გონებრივი იერიში
საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო,ფერადი ფურცლები,
სქემა
ასოციაციური რუკა
5(წთ)
4
თანაგანცდა -,,მე მორჩილი კრავი’’
მიზანი:დაფიქრდებიან,გააანალიზებენ და იმსჯელებენ როგორ მოიქცეოდნენ პერსონაჟების ადგილზე-დაემორჩილებოდნენ თუ შეეწინააღმდეგებოდნენ მამა გრიგოლს;განუვითარდებათ თვით შეფასებისა
 და შემოქმედებითი აზროვნების უნარები
შეფასება:განმავითარებელი უკუკავშირი.
(იხ.დანართი
მინიდისკუსია
საერთო-საკლასო
მხატვრული ტექსტი
5(წთ)
5.
,,დაფიქრდი,გაიაზრე,იმსჯელე’’მიზანი:გაიხსენებენ,გაიაზრებენ და იმსჯელებენ თევდორესა და ქრისტეფორეს ქმედებების მოტივზე,გაიხსენებენ და რუკაზე ამოიცნობენ მათი  გადაადგილების არეალს; ახსნიან ტერმინების მნიშვნელობას გეოგრაფიული და სასულიერო მნიშვნელობის თვალსაზრისით;
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს-(უკვე შესწავლილი  და კონკრეტულად განსახილველი ეპიზოდებიდან);
შეფასება-ჯგუფური ურთიერთშეფასება, პრეზენტაციების  შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 2)
ჯგუფური მუშაობა
ჯგუფური
მხატვრული ტექსტი,
რუკა,სქემა,მარკერები,ფლიფჩარტი,
წყარო.

15(წთ)
6.
თევდორე და ქრისტეფორეს ზნეობრივი  ღირებულებები
მიზანი:ამოიცნობენ მახასიათებლებს ,მოძებნიან ტექსტში შესაბამისი მნიშვნელობის ფრაზებს,დაფიქრდებიან, გააანალიზებენ და საკუთარ მოსაზრებას წერილობით დააფიქსირებენ.
შეფასება-ურთიერთშეფასება, ჯგუფური პრეზენტაციების  შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 3)

ნარატიული ჩარჩო
ჯგუფური
სქემა-ბადე
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები

10(წთ)
7
გაკვეთილის შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის  შეფასება მოსწავლეების მიერ ზეპირი კომენტარებით,საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.

მინიდებატები
საერთო საკლასო
თემატური პოსტერი
ნახატებით
3(წთ)
8.
საშინაო დავალება
 ტექსტის კითხვა-ანალიზი
ინდივიდუალურად
მე-10 კლასი ძველი ქართული მწერლობა- სახელმძღვანელო
2(წთ)
9
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ მოსწავლეებიმოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;

არაფორმალური დაკვირვება
ინდივიდუალური შერჩევითი
შეფასების რუბრიკები
2(წთ)

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
·         გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
·         მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
 ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
·         განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
·         განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;პერსონაჟთა მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობისა და  პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური, პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,თვითშეფასება.

 ხელმოწერა:                                                                                             
 თარიღი: 21.11.2018






შეფასების  რუბრიკები

დანართი 1
მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა



                      კრიტერიუმები
   1
   2
   3
   4


1.

ჯგუფის  ყველა  წევრი  აქტიურად  არის  ჩართული  მუშაობაში;







2.
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;








3.
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;








4.
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;








5.
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;








1-ცუდი;         2-არც თუ კარგად;       3-კარგად ;         4-ძალიან კარგად;
                                    I- II             II- I             










დანართი 2
                       გაკვეთილში  ჩართულობის  შეფასების  რუბრიკა



 კრიტერიუმების
       სკალა 


საშუალოზე              დაბალი

        1-4
საშუალო


    5-6
საშუალოზე      მაღალი

      7-8
 მაღალი


    9-10

აქტიურობა და ჩართულობა










არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;

ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;

აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული  იყო   საგაკვეთილო პროცესში;

იყო  ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;














დანართი 3
                                        პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკა



ფასდება აქტივობები

     3-4

       5-6

      7-8

     9-10


ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;


მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;


მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;

       
დანართი 4.
                              მასწავლებლის თვითშეფასების


კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგებიკონკრეტული და რეალისტური იყო
2
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
4
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
5
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
6
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
7
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
8
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
9
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
10
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
11
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად




   




დანართი 6


 შეფასების რუბრიკა
კრიტერი
უმები




ჩართულობა
დროისლიმიტის დაცვა
საკუთარიაზრის დასაბუთებული
წარმოდგენა
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
თანამშრომლობა
ელემენტის პოვნა პერიოდულობის სისტემაში
ატომის შემადგენელი
ელემენტარული ნაწილაკების შესახებ მსჯელობა

მასური რიცხვის გამოყენებით ელემენტარუი ნაწილაკების რიცხვის პოვნა
შედეგებისსათანადოდ
წარმოდგენა
ქცევის წესების დაცვა


გვარი/სახელი
1.










2.










3.










4.










5.










6.










7.










8.










9.










10.

















                                      გაკვეთილის გეგმა
                                                    N 3
მასწავლებლის სახელი,გვარი:   ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი:  15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’
ჯავახეთის კრება         
გაკვეთილის მიზანი:საერო და სასულიერო პირთა ურთიერთობის , უფლება და ძალაუფლების გააზრება;კონფლიქტის გამოწვევის მიზეზი და შედეგი; ,
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1.  მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
·         მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
·         მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
 ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
·         გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
·         ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(მოქმედების ადგილი,დროის,მონაწილეთა შესახებ,საქმის ვითარების,მოვლენათა განვითარების,თანმიმდევრობის, პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);

ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
·         განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
·         განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მიმართულება:წერა
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
·         მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
·         წარმოადგენს პრობლემას,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს;

N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზება
სასწავლო რესურსი
დრო(წთ)
11
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
კითხვის დასმა
ინდივიდუალური
საკლასო ჟურნალი
1(წთ)
2.
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
შემამზადებელი აქტივობა
საერთო საკლასო
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
2(წთ)
3
,,ჩემი მოქალაქეობრივი პოზიცია’’
მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-გამოავლენენ  ცოდნასა და საკუთარ დამოკიდებულებას,ახსნიან სახელმწიფოსა და ეკლესიის შორის ურთიერთობას,როლს;შეემზადებიან მომდევნო დავალების გააზრებისთვის;
შეფასება-განმავითარებელი
(იხ.დანართი 4)
მინიდისკუსია


შემთხვევისანალიზი
საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო,ფერადი ფურცლები,
სქემა

5(წთ)
4
ხელისუფლებისა და ეკლესიის კანონმდებლობის განსჯა
მიზანი:დაფიქრდებიან,გააანალიზებენ და იმსჯელებენ რას ემსახურება ეპიზოდი,რა უფლებებითა და ავტორიტეტით სარგებლობენ საეკლესიო პირები და ერისკაცნი;გამოყოფენ კონფლიქტის მიზეზებს;ამოიცნობენ მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს,მხატვრულ ეფექტებს; განუვითარდებათ  შეფასებისა
 და შემოქმედებითი აზროვნების უნარები
შეფასება:განმავითარებელი
(იხ.დანართი 5  )
კითხვა-პასუხი
საერთო-საკლასო
მხატვრული ტექსტი
რვეულები
5(წთ)
5.
,,კანონ-განჩინება’’
მიზანი:გაიხსენებენ,გაიაზრებენ ,დაახარისხებენ, იმსჯელებენ,საკუთარ აზრს დააფიქსირებენ პერსონაჟთა თვისობრივ მახასიათებლებზე,
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს განსახილველი ეპიზოდებიდან;
შეფასება-ჯგუფური, პრეზენტაციების  შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 1 )
მეტაკოგნიტური

თანამშრომლობითი
ჯგუფური
მხატვრული ტექსტი,
რუკა,სქემა,მარკერები,ფლიფჩარტი,

15(წთ)
6.
,,ზეამაღლებული კანონი ეროვნული კონცეფციისთვის’’
მიზანი:მასწავლებელი სიღრმისეულად განუმარტავს გრიგოლ ხანძთელის ქცევის მოტივის არსსა და ღირებულებას,ეპიზოდის მნიშვნელობას,ავტორის დამოკიდებულებას;
მოსწავლეები განამტკიცებენ ცოდნას;
შეფასება-განმავითარებელი
შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი5  )













მინილექცია
მთელი კლასი
პოსტერი
წყარო
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები
სურათები
5(წთ)


7














8.
სიუჟეტური თანმიმდევრობა
მიზანი:გაიაზრებენ,დააკვირდებიან და  შექმნიან სქემას მოვლენათა განვითარების მიხედვით- პრობლემიდან გადაწყვეტამდე;
შეფასება-ჯგუფებში,
(იხ.დანართი 


გაკვეთილის   შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის  შეფასება მოსწავლეების მიერ; ზეპირი კომენტარებით საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.



დედუქციური













ანალიტიკური მინიდებატები
ჯგუფებში












მთელი კლასი
თემატური
სქემა
მარკერი
ფლიფჩარტი










ფერადი სტიკერები
5(წთ)

















3(წთ)
9.
საშინაო დავალება
ტექსტის კითხვა-ანალიზი
ესე
ინსტრუქტაჟი
საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო
რვეული
2(წთ)
10.


თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ მოსწავლეებიმოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;

 არაფორმალური დაკვირვება და შემთხვევების ჩანიშვნები

ინდუვიდუალური შერჩევითი
შეფასების რუბრიკები,ჩანაწერები
2(წთ)




გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
·         განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
·         განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;პერსონაჟთა მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობის,ურთიერთშეფასებისა ,პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური , პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,თვითშეფასება.

 ხელმოწერა:    ქ.გიორგაძე                                                                                         
 თარიღი: 22.11.2018



შეფასების  რუბრიკები
დანართი 1.

2.     მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა



                      კრიტერიუმები
   1
   2
   3
   4


1.

ჯგუფის  ყველა  წევრი  აქტიურად  არის  ჩართული  მუშაობაში;







2.
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;








3.
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;








4.
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;








5.
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;








1-ცუდი;         2-არც თუ კარგად;       3-კარგად ;         4-ძალიან კარგად;
                                    I- II             II- I             


                   
დანართი 2.


                       გაკვეთილში  ჩართულობის  შეფასების  რუბრიკა



 კრიტერიუმების
       სკალა 


საშუალოზე              დაბალი

        1-4
საშუალო


    5-6
საშუალოზე      მაღალი

      7-8
 მაღალი


    9-10

აქტიურობა და ჩართულობა










არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;

ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;

აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული  იყო   საგაკვეთილო პროცესში;

იყო  ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;




დანართი 3.

                                        პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკა



ფასდება აქტივობები

     3-4

       5-6

      7-8

     9-10


ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;


მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;


მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;




დანართი 4

                              მასწავლებლის თვითშეფასების


კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგებიკონკრეტული და რეალისტური იყო
2
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
4
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
5
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
6
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
7
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
8
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
9
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
10
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
11
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად





                                      გაკვეთილის გეგმა
                                                    N 4
მასწავლებლის სახელი,გვარი:   ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი:  15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’
აშოტ კურაპალატის გამიჯნურების ამბავი
გაკვეთილის მიზანი:გრძნობისა და მოვალეობის დაპირისპირების გააზრება,ავტორის იდეოლოგიური პოზიციის აღქმა, ზნეობრივი კომპრომისის კრიტიკული შეფასება.
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1.  მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
·         მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
·         მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
 ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
·         გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
·         ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(მოქმედების ადგილი,დროის,მონაწილეთა შესახებ,საქმის ვითარების,მოვლენათა განვითარების,თანმიმდევრობის, პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);

ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
·         განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
·         განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მიმართულება:წერა
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
·         მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
·         წარმოადგენს პრობლემას,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს;

N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზება
სასწავლო რესურსი
დრო(წთ)
11
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
კითხვის დასმა
ინდივიდუალური
საკლასო ჟურნალი
1(წთ)
2.
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
შემამზადებელი აქტივობა
საერთო საკლასო
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
2(წთ)
3
ადამიანის ზნეობრივი ღირებულება-მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-გამოავლენენ  საკუთარ დამოკიდებულებას-გრძნობა თუ მოვალეობა,იმსჯელებენ,
გააცნობიერებენ,მომდევნო დავალების გააზრებისთვის;
შეფასება-განმავითარებელი
(იხ.დანართი 4)
მინიდისკუსია


შემთხვევისანალიზი
საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო,ფერადი ფურცლები,
პოსტერი
5(წთ)
4
ხელმწიფე- ზნეობრივი მაგალითი
მიზანი:დაფიქრდებიან,განსჯიან,
 გააანალიზებენ და იმსჯელებენ რას ემსახურება ეპიზოდი,რა უფლებებითა და ავტორიტეტით სარგებლობენ საეკლესიო პირები და ერისკაცნი;გამოყოფენ კონფლიქტის მიზეზებს;განუვითარდებათ  შეფასებისა
 და შემოქმედებითი აზროვნების უნარები
შეფასება:განმავითარებელი ,განმსაზღვრელი
(იხ.დანართი 1  )
კითხვა-პასუხი
საერთო-საკლასო
მხატვრული ტექსტი
რვეულები
5(წთ)
5.
,,კანონ-განჩინება’’
მიზანი:გაიხსენებენ,გაიაზრებენ ,დაახარისხებენ, იმსჯელებენ,საკუთარ აზრს დააფიქსირებენ პერსონაჟთა თვისობრივ მახასიათებლებზე,
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს-განსახილველი ეპიზოდებიდან;
შეფასება-ჯგუფური, პრეზენტაციების  შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი  1/3)
მეტაკოგნიტური

თანამშრომლობითი
ჯგუფური
მხატვრული ტექსტი,
რუკა,სქემა,მარკერები,ფლიფჩარტი,

15(წთ)
6.
,,ზნეობა- ეროვნული კონცეფციისთვის’’
მიზანი:მასწავლებელი სიღრმისეულად განუმარტავს გრიგოლ ხანძთელის ქცევის მოტივის არსსა და ღირებულებას,ეპიზოდის მნიშვნელობას,ავტორის დამოკიდებულებას;
მოსწავლეები წარმოაჩენენ ცოდნას თემასთან დაკავშირებული დებულებების შეფასებით;
შეფასება-განმავითარებელი
შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი  )

მინილექცია

ინდუქციური
მთელი კლასი
პოსტერი
წყარო
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები
სურათები
ბარათები
5(წთ)


7














8.
სიუჟეტური თანმიმდევრობა
მიზანი:გაიაზრებენ,დააკვირდებიან და  შექმნიან სქემას მოვლენათა განვითარების მიხედვით- პრობლემიდან გადაწყვეტამდე;მოიძიებენ მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს,
შეფასება-ჯგუფებში,
(იხ.დანართი  )





გაკვეთილის   შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის  შეფასება მოსწავლეების მიერ; ზეპირი კომენტარებით საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.





დედუქციური

















ჯგუფებში
















მთელი კლასი
თემატური
სქემა
მარკერი
ფლიფჩარტი














ფერადი სტიკერები

ბარათები
5(წთ)

















3(წთ)
9.
საშინაო დავალება
ტექსტის კითხვა-გააზრება
     ესე
ინსტრუქცია
საერთო საკლასო
მე-10 კლასი ძველი ქართული მწერლობა- სახელმძღვანელო
2(წთ)
10.
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ მოსწავლეებიმოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;

არაფორმალური დაკვირვება
შემთხვევითიჩანიშვნა
ინდივიდუალური
შერჩევითი
შეფასების რუბრიკები
2(წთ)


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
:ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
·         განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
·         განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას.
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;პერსონაჟთა მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობის,ურთიერთშეფასებისა ,პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური , პრეზენტაცია, ურთიერთშეფასება,თვითშეფასება.

 ხელმოწერა:    ქ.გიორგაძე                                                                                         
 თარიღი: 26.11.2018



შეფასების  რუბრიკები
დანართი 1.

3.     მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა



                      კრიტერიუმები
   1
   2
   3
   4


1.

ჯგუფის  ყველა  წევრი  აქტიურად  არის  ჩართული  მუშაობაში;







2.
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;








3.
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;








4.
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;








5.
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;








1-ცუდი;         2-არც თუ კარგად;       3-კარგად ;         4-ძალიან კარგად;
                                    I- II             II- I             


                   
დანართი 2.


                       გაკვეთილში  ჩართულობის  შეფასების  რუბრიკა



 კრიტერიუმების
       სკალა 


საშუალოზე              დაბალი

        1-4
საშუალო


    5-6
საშუალოზე      მაღალი

      7-8
 მაღალი


    9-10

აქტიურობა და ჩართულობა










არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;

ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;

აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული  იყო   საგაკვეთილო პროცესში;

იყო  ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;



დანართი 3.

                                        პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკა



ფასდება აქტივობები

     3-4

       5-6

      7-8

     9-10


ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;


მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;


მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;










დანართი 6


 შეფასების რუბრიკა
კრიტერი
უმები




ჩართულობა
დროისლიმიტის დაცვა
საკუთარიაზრის დასაბუთებული
წარმოდგენა
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
თანამშრომლობა
ელემენტის პოვნა პერიოდულობის სისტემაში
ატომის შემადგენელი
ელემენტარული ნაწილაკების შესახებ მსჯელობა

მასური რიცხვის გამოყენებით ელემენტარუი ნაწილაკების რიცხვის პოვნა
შედეგებისსათანადოდ
წარმოდგენა
ქცევის წესების დაცვა


გვარი/სახელი
1.










2.










3.










4.










5.










6.










7.










8.










9.










10.















                   

                                      გაკვეთილის გეგმა
                                                    N 5
მასწავლებლის სახელი,გვარი:   ქეთევან გიორგაძე
პირადი ნომერი:  15001015277
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა:
სწავლების საფეხური/კლასი:საშუალო საფეხური/მე-10 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 8 მოსწავლე,სსსმ კლასში არ არის
გაკვეთილის თემა: გიორგი მერჩულე ,,ცხოვრებაი წმიდისა გრიგოლ ხანძთელისა’’
ცქირის ეპიზოდი
გაკვეთილის მიზანი:მოსწავლეები იმსჯელებენ დამპყრობლის პოლიტიკაზე ,გააანალიზებენ ცქირის ქმედების მოტივს,იმსჯელებენ გრიგოლ ხანძთელის სიმტკიცესა და პოლიტიკურ სიბრძნეზე ;
ესგ შედეგი და ინდიკატორები:
ქართ X.1.  მოსწავლე მონაწილეობს საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში;
შედეგი თვალსაჩინოა,როცა მოსწავლე:
მიმართულება:ზეპირმეტყველება
·         მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს;
·         მსჯელობს არგუმენტირებულად,გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
 ქართ X.3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლე იყენებს ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გაძლიერებულ ხერხს;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამოსვლისას მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი ხერხების გამოყენება;
·         გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას ინფორმაციის შინაარსისადმი;
მიმართულება:კითხვა
ქართ X. 7 მოსწავლე განასხვავებს ტექსტში ფაქტობრივ,კონცეპტუალურ და ქვეტექსტურ ინფორმაციას;
·         ამოკრებს ტექსტიდან ფაქტობრივ ინფორმაციას(მოქმედების ადგილი,დროის,მონაწილეთა შესახებ,საქმის ვითარების,მოვლენათა განვითარების,თანმიმდევრობის, პერსონაჟთა ქცევის შესახებ);

ქართ X. 9 მოსწავლე კითხულობს,აანალიზებს სხვადასხვა ჟანრის მხატვრულ ნაწარმოებებს;
·         განსაზღვრავს ნაწარმოების ცენტრალურ იდეას/პრობლემატიკას;
·         განსაზღვრავს ავტორის მთხრობელის,პერსონაჟის პოზიციას ან ხედვის კუთხეს,რაც განაპირობებს ნაწარმოებში წარმოდგენილი ამბის/კონფლიქტის პრობლემის ინტერპრეტაციას;
მიმართულება:წერა
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
·         მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
·         წარმოადგენს პრობლემას,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს;

N
აქტივობის მიზანი და აღწერა
გამოყენებული მეთოდი
კლასის ორგანიზება
სასწავლო რესურსი
დრო(წთ)
11
სიის ამოკითხვა
მიზანი: გაკვეთილზე მოსწავლეთა აღრიცხვა,კლასის ორგანიზება
კითხვის დასმა
ინდივიდუალური
საკლასო ჟურნალი
1(წთ)
2.
გაკვეთილის მიზნის გაცნობა და შეფასების კრიტერიუმების განსაზღვრა
შემამზადებელი აქტივობა
საერთო საკლასო
დაფაზე გამოკრული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკები
2(წთ)
3
პოლიტიკური სიბრძნე
მიზანი:მოტივაციის აღძვრა-წინარე ცოდნის გააქტიურება;გამოავლენენ  ცოდნასა და საკუთარ დამოკიდებულებას ხელისუფალთა და ეკლესიის მხრიდან პოლიტიკური გადაწყვეტილების მიღებისას;ახსნიან სახელმწიფოსა და ეკლესიის შორის ურთიერთობას,როლს;შეემზადებიან მომდევნო დავალების გააზრებისთვის;
შეფასება-განმავითარებელი
(იხ.დანართი 5)
კითხვა-პასუხი

გონებრივი რუკა
საერთო საკლასო
სახელმძღვანელო,ფერადი ფურცლები,
სქემა

5(წთ)
4
ანჩელი ეპისკოპოსის ქცევის განსჯა
მიზანი:დაფიქრდებიან,გააანალიზებენ და იმსჯელებენ რას ემსახურება მისი ქმედება,მიზანი,დამოკიდებულება გრიგოლის მიმართ;განსაზღვრავენ თვისებებს და დაახარისხებენ მახასიათებლების მიხედვით;განუვითარდებათ  შეფასებისა
 და შემოქმედებითი აზროვნების უნარები
შეფასება:განმავითარებელი ,განმსაზღვრელი
(იხ.დანართი 5  )
კითხვა-პასუხი


დისკუსია
საერთო-საკლასო
მხატვრული ტექსტი
რვეულები
10(წთ)
5.
გრიგოლ ხანძთელი და თბილისის ამირა- პოლიტიკური სვლა მიზანი:გაიაზრებენ,იმსჯელებენ, ანალიტიკურ შეაფასებას მისცემენ პერსონაჟთა ქცევას,საკუთარ აზრს დააფიქსირებენ ,
ტექსტიდან მოიხმობენ შესაბამისს არგუმენტებს ;
შეფასება-ჯგუფური, ,ურთიერთშეფასების,პრეზენტაციის  რუბრიკები-
( იხ.დანართი1, დანართი 3  )
მეტაკოგნიტური

თანამშრომლობითი
ჯგუფური
მხატვრული ტექსტი,
რუკა,სქემა,მარკერები,ფლიფჩარტი,

10(წთ)
6.
,,ზეამაღლებული კანონი ეროვნული კონცეფციისთვის’’
მიზანი:მასწავლებელი სიღრმისეულად განუმარტავს გრიგოლ ხანძთელის ქცევის მოტივის არსსა და ღირებულებას,ეპიზოდის მნიშვნელობას,ავტორის დამოკიდებულებას;
მოსწავლეები განამტკიცებენ ცოდნას;
შეფასება-განმავითარებელი
შეფასების რუბრიკა-
( იხ.დანართი 5)
მინილექცია
მთელი კლასი
პოსტერი
წყარო
მხატვრული ტექსტი
ფლიფჩარტი
მარკერი
ფერადი ქაღალდები
სურათები


















5(წთ)


7














8.
დებულებათა განსჯა
მიზანი:დაკვირვებითწაიკითხავენ მათთვის მიცემულ ბარათულ დებულებებს,დაფიქრდებია,გაიაქტიურებენ შეძენილ ცოდნას და დაადგენენ მათ ჭეშმარიტებასა და მცდარობას;
შეფასება-ჯგუფებში,განმავითარებელი
(იხ.დანართი 5 )



გაკვეთილის   შეჯამება
მიზანი:გაკვეთილზე განხილული საკითხების გაგება-გააზრების დადგენა,გაკვეთილის აქტუალობის  შეფასება და პარალელები თანამედროვეობასთან; მოსწავლეების მიერ; ზეპირი კომენტარებით საკუთარი აზრის დაფიქსირება,რომელიც დაეხმარება მომდევნო თემატური ეპიზოდის გააზრებაში.
შეფასება-განმავითარებელი რუბრიკით
(დანართი 5)


დედუქციური
















ანალიტიკური მინიდებატები
ჯგუფებში
















მთელი კლასი
თემატური
სქემა
მარკერი
ფლიფჩარტი















ფერადი სტიკერები
3(წთ)

















5(წთ)
9.
საშინაო დავალება
ტექსტის კითხვა,ანალიზი
ესე

კომენტირება
საერთო საკლასო
მე-10 კლასი ძველი ქართული მწერლობა- სახელმძღვანელო
2(წთ)
10.
თვითშეფასება/ურთიერთშეფასება
მოსწავლეები ერთთმანეთს აფასებენ ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკით გაკვეთილის განმავლობაში; ფასდებიან გაკვეთილის განმავლობაში;მასწავლებელი აკეთებს ჩანაწერებს წინასწარ მომზადებულ შეფასების რუბრიკაში.რუბრიკებს იცნობენ ;მოსწავლეები ფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებებით;


არაფორმალური დაკვირვება
შემთხვევითი ჩანიშვნები
ინდივიდუალური
შერჩევითი
შეფასების რუბრიკები
ჩანაწერები
2(წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:
ქართ X.15 მოსწავლე წერს გამოხმაურებას წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებებზე;
შედეგი თვალსაჩინოა,თუ მოსწავლე:
·         გამოხატავს პერსონაჟთა მიმართ საკუთარ დამოკიდებულებას;
·         მოიხმობს ადგილებს ტექსტიდან საკუთარი აზრის დასასაბუთებლად;
·         წარმოადგენს პრობლემას,რომელიც დაინახა ნაწარმოებში;აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს;
მოსწავლეები შეძლებენ მოცემული ეპიზოდის სიღრმისეულად გააზრება-განმტკიცებას;პერსონაჟთა მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვას;იმსჯელებენ არგუმენტირებულად და ჩამოაყალიბებენ საკუთარ მოსაზრებას;იმსჯელებენ პერსონაჟების ღვაწლსა და ღირებულებებზე; განუვითარდებათ აღქმისა და დამოუკიდებელი მსჯელობის უნარები;ჯგუფში თანამშრომლობის,ურთიერთშეფასებისა ,პრეზენტაციების წარდგენის უნარი;
     შეფასება: განმსაზღვრელი,განმავითარებელი,ჯგუფური , პრეზენტაცია,        ურთიერთშეფასება,თვითშეფასება.

ხელმოწერა:ქ.გიორგაძე
თარიღი: 27.11.2018




შეფასების  რუბრიკები
დანართი 1.

მოსწავლეთა ჯგუფური ურთიერთშეფასების რუბრიკა



                      კრიტერიუმები
   1
   2
   3
   4


1.

ჯგუფის  ყველა  წევრი  აქტიურად  არის  ჩართული  მუშაობაში;







2.
ჯგუფის ყველა წევრი იცავს მუშაობისთვის განსაზღვრულ წესებს და იცავდა დროის ლიმიტს;








3.
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ და აზრს თანაბარ პირობებში გამოხატავენ,პასუხობენ კითხვებზე;








4.
ჯგუფის პრეზენტაცია ორიგინალურია, თანმიმდევრული და ამომწურავი, პასუხობს მთავარ თემას;








5.
ჯგუფის პრეზენტატორი თავისუფლად ფლობს აუდიტორიას და დამაჯერებლად აკეთებს დასკვნას;








1-ცუდი;         2-არც თუ კარგად;       3-კარგად ;         4-ძალიან კარგად;
                                    I- II             II- I             



დანართი 2
                       გაკვეთილში  ჩართულობის  შეფასების  რუბრიკა



 კრიტერიუმების
       სკალა 


საშუალოზე              დაბალი

        1-4
საშუალო


    5-6
საშუალოზე      მაღალი

      7-8
 მაღალი


    9-10

აქტიურობა და ჩართულობა










არ გამოირჩეოდა აქტიურობით;

ნაკლებად იჩენდა ინტერესს.შიგადაშიგ ერთვებოდა მსჯელობაში;

აქტიურობდა ჯგუფური მუშაობის შესრულებისას,
ჩართული  იყო   საგაკვეთილო პროცესში;

იყო  ძალიან
აქტიური ყველა აქტივობის შესრულებისას.
ლიდერობდა ჯგუფურ მუშაობაში;

  დანართი 3                                    
 პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკა

ფასდება აქტივობები

     3-4

       5-6

      7-8

     9-10


ინფორმაციის წარმოდგენის,
კვლევის,
კრეატული
აზროვნების
უნარი
აუდიტორიის
წინაშე;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
შინაარსი
გაუმართავია,
მაგალითები
არასაკმარისი;

მკაფიოდ ვერ
აყალიბებს
მიზანს,
კვლევის ძირითადი
იდეა
არადამაჯერებელია,
შინაარსი
გაუმართავია,
დასკვნა
არასრული;


მიზანი კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის ძირითადი იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი
გამართულია,
ფაქტები და
მაგალითები
კარგად ვერ
ამყარებენ
თეზისში
ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებას.
დასკვნაში
მხოლოდ
გამეორებულია
ძირითადი იდეა;


მიზანი
კარგად არის
ჩამოყალიბებული,
კვლევის იდეა ჩამოყალიბებულია,
კვლევის იდეა
დამაჯერებელია,
შინაარსი გამართულია,
საუბრობს გამართულად,
გასაგები ენით.
მაგალითები არგუმენტირებულად ამყარებენ
თეზისში ჩამოყალიბებულ
მოსაზრებებს;

დანართი 4

                              მასწავლებლის თვითშეფასების


კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგებიკონკრეტული და რეალისტური იყო
2
აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის დაწყება იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას
4
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
5
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
6
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს
7
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
8
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
9
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
10
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
11
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხის გასაცემად







  


















დანართი 6
 შეფასების რუბრიკა
კრიტერი
უმები




ჩართულობა
დროისლიმიტის დაცვა
საკუთარიაზრის დასაბუთებული
წარმოდგენა
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
თანამშრომლობა
ელემენტის პოვნა პერიოდულობის სისტემაში
ატომის შემადგენელი
ელემენტარული ნაწილაკების შესახებ მსჯელობა

მასური რიცხვის გამოყენებით ელემენტარუი ნაწილაკების რიცხვის პოვნა
შედეგებისსათანადოდ
წარმოდგენა
ქცევის წესების დაცვა


გვარი/სახელი
1.










2.










3.










4.










5.










6.










7.










8.






















                                   
                                                     


1 комментарий:

  1. დიდი მადლობა ქალბატონი ქეთევან, თქვენი გეგმები დიდად დამეხმარება გარე დაკვირვების გაკვეთილის ჩასატარებლად, ბევრ რამეს გამოვიყენებ , მე ონლაინ მიწევს ჩატარება, კიდევ ერთხელ გიხდით მადლობას.

    ОтветитьУдалить